Credditshop probleem

• Hallo allemaal ik heb een credits shop gemaakt voor het vendetta source (deels gehaald uit criminolz)

Maar nu voert het script niks uit, zou iemand er naar kunnen kijken.

Hier het script

Al vast bedank :D

• ik heb de opdrachten aangepast uiteraard en alles een keer na gelopen of het klopt. een keer door mijn debugger gehaald in dreamweaver.

Dat heb ik momenteel geprobeerd maar zodra ik hem in de criminolz source probeer werkt deze wel.
    dus daar heb ik ook nog ingame.php en de includes daarvan na gelopen of ik niet iets miste maar dit doe ik niet.

• - Ik zie geen foutafhandeling voor je queries
    - Probeer Error reporting aan te zetten
    - Het is overzichtelijker als je je html en php zoveel mogelijk gescheiden probeert te houden.

Reza, or die() is een foute manier van een query afhandelen. Aangezien mysql_query() de boolean false teruggeeft als er iets mis ging, kan je een if statement gebruiken.

PHP
    <?php

if($query == false)
    {
        echo 'Fout in de query!';
    }

?>

Error reporting:

PHP
    <?php

//1 is aan, 0 is uit
    ini_set('display_errors',1);
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

?>
  • Victor ik wil niet vervelend doen,
    maar als je een or achter een myql_query zet kan je degelijk wel de foutmelding vanuit je sql verkrijgen.

PHP
    mysql_query('SELECT * FROM users') or die(mysql_error());

De pure mysql_query is wel boolean false dat hij returnt maar daarnaast lijkt het me ook niet slim om daarop te vertrouwen aangezien dat niet al te stabiel reageert wat hij ook door php wordt aangegeven.

• Patrick, dat is correct. Redenen waarom je het toch niet moet gebruiken:

- Het is niet userfriendly.
    - In de error kan informatie staan die je niet in je website wil laten zien. Het is okay in een testomgeving, maar gebruik dit nooit in een eindproduct!
    - Je kan de error niet loggen.
    - Script word abrupt gestopt.

Bron: http://at-byte.com/technology/…g-or-die-php-bad-practice

Je kan hierbij natuurlijk ook mooie classes schrijven die de error loggen en een nette userfriendly message teruggeven.

• Fils, het gaat erom dat je altijd foutafhandeling in je script moet hebben. In plaats van de niet userfriendly or die methode te gebruiken kan je net zo goed nette foutafhandeling inbouwen met hetzelfde resultaat.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!