Router Hard Reset gedaan..

  • Hallo CP,


    Ik heb zojuist mijn mac adres veranderd zodat ik weer een nieuwe ip krijg, maar ik kreeg maar geen verbinding dus heb ik hem een paar soft resets gegeven (reset knopje 1x inhouden?) en daarna maar een hard reset.. wat waarschijnlijk onnodig was maarja het is nu al gebeurt :D en nu zit ik met het volgende; een heleboel instellingen zien er nu anders uit en helaas weet ik niet wat er daarvoor was ingesteld en waarom.


    De naam van me verbinding was "linksys_ses_(wat nummers)" en nu is het gewoon linksys en de admin password was gewoon weer de default en alle poorten die open stonden die ik ooit heb gebruikt zijn nu dus weer weg. Ik heb hem weer een nieuwe ww gegeven maar vraag me nu af.. zijn er normaal poorten standaard open zoals 80 of 8080 ?? Want als het goed is zag ik die daarvoor er wel in staan en nu dus niet meer en kan me niet herinneren of ik dat nou nodig had voor een private server. Ook zie ik basic setup twee open velden staan; hostnaam en domeinnaam waar is dat voor. :whistling: het voelt alsof ik een hele grote fout heb gemaakt ;(

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Heeft die hard reset dat zojuist niet gedaan? Ik zie wel dit: Standaardinstellingen herstellen: staat op geen.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • poort 80 is voor http, deze staat normaal al open denkik
    de vanzelf sprekende poorten die normaal openstaan, stonden toen ik een hard reset deed al juist.


    Normaal is er toch een setup wizard, die je makkelijk erdoor heen loost.


    Je domein naam en hostname moet je leeg laten, of je ISP moet dit anders hebben gewild.
    voor de rest zet je hem op DHCP (protocol zodat ip automatisch wordt toegekend).


    Dat zou het em moeten doen!

  • ik denk dat de ip al automatisch word toegekend lol want me vriendin maakt gewoon gebruik van onze internet nu en werkt goed bij haar..

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • zoals ik al zei: http://en.wikipedia.org/wiki/D…st_Configuration_Protocol :)
    Ik wist alleen niet dat je zomaar het mac-address van je computer kon veranderen :whistling:


    zou graag weten hoe hij dit ook gedaan heeft. heb zelf al meerdere pogingen gedaan maar geen resultaat!


    ot:
    ik zou gewoon contact op nemen met je isp. heb ik ook een keer gedaan en met 2 minuten had ik weer internet (ging echter wel om een ander probleem)

  • Ja niet iedereen kan zijn mac address veranderen, ligt aan je verbinding.. helaas weet ik zo gauw niet meer waar het precies aan lag en hoe het heete maar als ik bijvoorbeeld naar mijn router website ga en dan naar MAC-adres kan ik bijvoorbeeld 1 cijfer of letter veranderen en iedereen heeft een nieuwe ip. :whistling: maar volgens mij dacht ik dus dat hij het niet meer deed omdat ik opnieuw verbinding moest maken lol, superdom natuurlijk maarja gebeurt is gebeurt. :P Ik heb een Linksys Wireless-G Broadband Router; WRT54G

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Haha moeilijk? Providers in Nederland gebruiken bijna allemaal dynamische IP-adressen waardoor je, je MAC-adres zo kunt wijzigen in je router beheerders website. Sommige providers geven nog wel static ip's waardoor je dus vast zit aan je MAC. Zo heete dat dus dynamic en static ip. ^^

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Huh, leg eens uit in mensentaal :huh: wat gebeurt er als ik mijn mac adres cloon door simpelweg 1cijfer of letter te veranderen, dan doet hij alsof het een andere is? ik snap het niet helemaal :pinch: maarja dat is wel wat ik altijd doe om mijn ip dus te veranderen.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!