Wanneer is Vpn illegaal?

  • 1. VPN is illegaal wanneer je auteurs rechten overtreed of illegale activiteiten uitvoert zoals (D)Dos.
    2. DOS aanvallen zijn zeker illegaal, heb zelf een rechtszaak lopen met schadeclaim van in de € 2.000 voor het Dossen van me server 3 dagen lang, de jongeman is pas 15.
    Ze moeder belde in paniek op omdat meneer voor het OM moet verschijnen aangezien ik al ze gegevens tot ze BSN-nummer had achterhaald.
    Voor de mensen die gillen is gelul, Koen heeft me zelfs geholpen bij het bestrijden, dus ook zijn werkuren zijn in de claim berekend, dit is geen onzin.


    Zou er dus niet gekke dingen mee doen, en als ze dreigen kan je weinig doen, goed loggen en in de gaten houden zou ik je aanraden.

  • Bedankt voor je antwoord. Volgensmij begrijp je het tweede verkeerd. Ik was degene die dus zij: pas maar op dat ik je niet dos. Het was dus sarcastisch bedoelt en is dat illegaal en kan je daar aangifte voor doen. Want ikzelf heb niks gedost of iets gedaan.

  • Nee zolang hij geen werkelijk bewijs heeft tot het doen van kan je niks maken, als ik nu gil 'Ik ga ICTs een DDOS geven' is dat ook geen echte bedreiging.
    Wordt misschien wel serieus genomen maar zolang je het niet uitvoert zal er weinig gebeuren, er zijn natuurlijk grenzen van aangifte.


    Als jij komt met 'Iemand bedreigt met een DOS aanval, dan zegt de politie ook ja en wat moeten wij doen hieraan?
    DOS is illegaal maar zolang je dit niet doet is er geen reden tot paniek, hij zal toch altijd eerst al je gegevens moeten hebben.

  • Dus zolang hij geen gegevens van mij heeft kan hij me niks maken. Maar nu heeft hij iemand die mijn gegevens wel heeft en ik ken hem ook wel maar niet zo goed. Dan kan ik in de problemen zijn als ik het goed begrijp. En mag die persoon dat ook zomaar geven.

  • Nee zolang hij geen werkelijk bewijs heeft tot het doen van kan je niks maken, als ik nu gil 'Ik ga ICTs een DDOS geven' is dat ook geen echte bedreiging.
    Wordt misschien wel serieus genomen maar zolang je het niet uitvoert zal er weinig gebeuren, er zijn natuurlijk grenzen van aangifte.


    Als jij komt met 'Iemand bedreigt met een DOS aanval, dan zegt de politie ook ja en wat moeten wij doen hieraan?
    DOS is illegaal maar zolang je dit niet doet is er geen reden tot paniek, hij zal toch altijd eerst al je gegevens moeten hebben.


    Wellicht dat dit de TS ook kan helpen en ook anderen.


    Laatst was er iemand die zich voor deed als Anonymous en die vertelde in een bericht dat onder andere de grote provider(KPN,Ziggo etc.) offline zouden gaan liggen door middel van een DDOS.
    De providers hadden toen extra man ingehuurd in geval dat er iets zou gaan gebeuren,uiteindelijk bleek het een jongen te zijn die een geintje maakte.


    Toch hebben de providers hem aangeklaagd,dit heeft dan toch geen nut?
    Of zie ik dit nu verkeerd?

  • Reza
    Dat is iets totaal anders, dan ga je grote bedrijven dreigen met aanvallen, en aangezien het zo geloofwaardig overkwam door de video etc. is dit natuurlijk uiterst serieus genomen.
    Verschil zit hem in hoe ver jij gaat hierin, als je alleen een bericht typt met 'Ik ga je server een DOS aanval geven' prima maar wie ben je en wat ben je allemaal van plan.
    Daarbij komt ook dat hij vermeld heeft dat het om een geintje zou gaan, dus hij vertelt zelf al dat het niet serieus genomen hoeft te worden.


    Heb zelf een programma van Anonymous die van de zomer tijdens grote aanvallen is vrijgegeven, zal uit veiligheid alleen niet de naam gaan noemen.
    Deze is toen gebruikt om Anonymous te versterken tijdens al die aanvallen zodat ze mensen achter hun hadden, de router ging hierdoor continu op ze bek maar dat krijg je van veel verkeer.
    Als je een single aanval gaat doen met dit programma zal je niet veel aanrichten, uiteraard zijn er wel meer programma's maar ook deze zijn niet genoodzaakt te noemen.
    Dit kan opzicht niet veel kwaad tenzij meerdere mensen vanuit verschillende locaties naar een server verkeer sturen (DDOS), als je zelf iets stuurt (DOS) zal dit de meeste servers niks doen.
    Veel servers zijn beveiligt tegen een single user attack, tenzij je de mail server aan gaat vallen of de Database, maar veel hosting bedrijven (goeie tenminste) monitoren dit allemaal.


    Anonymous en een single user is een heel groot verschil, hetgeen waar jij over praat is dan ook een heel groot verschil van dreigement :)

  • Vraag 1: het hebben en gebruiken van een vpn is volledig legaal.
    Echter van zodra je illegale activiteiten uitvoert vanuit een vpn, dan ben je natuurlijk strafbaar en kun je worden vervolgd.
    Alles hangt er vanaf wat je doet met een vpn.
    Verder bieden veel grote providers zogezegd 'onzichtbaarheid' of bescherming vanuit hun vpn's,
    maar vergeet niet dat als een rechter deze provider beveelt om door te geven wie hem heeft gekocht, vanaf welk ip en de logs van wat er mee gebeurt is, dat ze perfect jou kunnen vinden.
    Microsoft past deze techniek bv consistent en altijd toe bij het bestrijden van botnets.


    Vraag 2: Als je publiek iemand of een bedrijf bedreigt en het is niet duidelijk dat het om een grap gaat,
    dan ben je hiervoor verantwoordelijk en kunnen ze je aanklagen.
    Als je effectief de bedreiging niet hebt uitgevoerd, gaat de tegenpartij niet kunnen bewijzen dat je het effectief hebt gedaan.
    In dat geval kunnen ze hun aanklacht voor het uitvoeren niet doorvoeren en kunnen ze je enkel vervolgen voor het dreigement.
    Dit laatste is natuurlijk altijd veel moeilijker. Bewijs maar eens dat je door dat dreigement schade hebt geleden...

  • Oke dankje. Ik heb wat informatie ingewonnen en heel toevallig is dus de vader van de mogelijke aanklager baas van universiteit twente en willen daarmee aangifte gaan doen. Ik probeer ze nu te bereiken om te zeggen dat wat ik deed legaal was maar dat bereikt niet heel veel. Dus ik begin me nu toch wat drukker te maken.

  • Maak je niet druk man, nergens voor nodig.
    Zolang jij niets hebt uitgevoerd, hoef je je nergens druk over te maken (zoals al eerder vermeld, door andere leden).


    Wat jij nu doet is precies wat hun willen, jezelf zo gek mogelijk maken.
    En zo te lezen, lukt het ze nog aardig ook.

  • Hallo,


    Vraag één is inmiddels beantwoord.


    Vraag twee is denk ik het beste beantwoord door Koen. Echter wil ik het nog even voor je benadrukken, dreigen kan strafbaar zijn.
    Zie hier een leuke quote van Wikipedia:

    Citaat

    Niet elke bedreiging is echter ook een strafbare bedreiging; de strafbaarheid van de bedreiging hangt er van af of de geuite bedreiging voldoet aan de bestanddelen die het wetsartikel daarvoor opsomt. Dit heeft tevens te maken met het verschil in perceptie tussen de objectieve ernst van de bedreiging en de subjectieve beleving van het slachtoffer.


    Waarbij ik denk deze regel van zeer belang is uit het wetboek:

    Citaat

    hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;


    Heb het belangrijke voor jou even onderstreept.


    http://wetten.overheid.nl/BWBR…ldigheidsdatum_29-12-2012


    Mvg,
    Tim

  • Bramie maak je niet druk, dreigement is niks. Heb ik ook gehad vroeger, nooit wat van gehoord.. ^^ ..
    Dit soort dingen zijn het niet waard om dit gerechterlijk op te lossen, meneer van UT gaat ook niet ver komen, de rechter lacht hem uit ;)

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!