Problemen met grafische kaart

  • Hey allemaal,


    Laatst een topic over mijn internet, die dank zij jullie gelukkig van instabiel naar stabiel is gegaan, nu een topic over mijn grafische kaart.


    Ik denk dat mijn laptop mijn onboard grafische kaart pakt en niet de GT555 die erin zit. Als ik bijvoorbeeld een programma als HWiNFO draai dan geeft hij ook alleen de onboard kaart aan.
    Verder als ik via configuratiescherm de onboard kaart uitschakel heb ik geen beeld meer :+).


    De drivers van mijn nvidia gt555 zijn up to date, die van de chip set ook.


    Verder heb ik nog een mooie knop op mijn toetsenbord zitten die nu oranje brand ( Dit geeft volgens de fabrikant aan dat er atm gebruik wordt gemaakt van de onboard kaart), wanneer je deze zou indrukken zou hij groen moeten branden en moeten overschakelen naar de nvidia kaart. Echter wanneer ik deze indruk gebeurd er simpel weg: niks.


    Iemand misschien nog een idee of een oplossing? Ik hoor het graag!

  • Werkelijk helemaal geen uitroepteken ergens bij apparaatbeheer?


    Dan zou je evt. even in je bios moeten kijken naar je gpu.. onboard uitschakelen als dat ergens mogelijk is in de bios. dan zou die namelijk standaard de externe vid moete pakke., ;)


    Ik hoor het wel als het niet het geval is dan ga ik er wat verder naar kijken.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Je kan proberen je bios te updaten, als er een nieuwere versie van beschikbaar is.
    In de meeste bios'en kun je tegenwoordig wel de onboard grafische kaart uitschakelen.
    Kan wel zijn dat die daar een speciale naam heeft en wat dieper zit verstopt.
    Bv iets met GPU ofzo in.


    Klinkt in elk geval niet normaal / gezond.
    Als windows in apparaatbeheer je grafische kaart niet ziet staan, wordt deze niet herkend door Windows en staat hij af - of is hij kapot :(

  • Het probleem is juist dat apparaatbeheer de kaart wel laat zien, maar de laptop simpel weg de kaart niet gebruik en de onboard wel. Ik ga vrijdag een nieuwe ssd erin zetten en even een compleet nieuwe installatie uitvoeren.


    Verder heb ik vandaag even contact gehad en die zeggen dat ik andere drivers moet gebruiken. Namelijk niet de nieuwste, maar die te downloaden zijn via de hun site. Dus dat ga ik maar eens proberen.


    In ieder geval bedankt voor de hulp!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!