Windows 8 zwart scherm

  • Ja, ik heb eindelijk een paar dagen Windows 8 draaien, ik installeer updates en hopla, na een reboot werkt hij niet meer.
    Als ik opstart krijg ik meteen een zwart scherm, met niets op...


    Automatisch herstellen via de Windows 8 dvd, die ik gelukkig ook had gekocht, helpt niets.
    Checkdisk gedaan, maar ook hierna werkt hij niet naar behoren.
    Als ik me niet vergis, zal ik weer vanaf 0 mogen beginnen - zucht.
    Tot nu toe niet super tevreden met Windows 8...


    Je kan ook niet meer naar veilige modus, want ze hebben F8 weg gehaald :(
    Je moet nu al in windows kunnen, voor je naar de veilige modus kunt overstappen...


    Zucht :(
    Iemand nog ideetjes?

  • Ik heb onder andere hetzelfde probleem gehad na elke keer dat de PC opnieuw boot nadat deze de updates heeft uitgevoerd. Bij mij was de oplossing simpel en dat was puur wachten.


    Ik kreeg na een tijdje gewoon mijn scherm te zien zoals het hoort en verder heb ik geen problemen met Windows 8. Verder start het wel heerlijk snel op, maar ik zou Windows 8 niet op mijn desktop PC installeren.


    Dus wat ik zou doen:
    1- Laptop/Desktop aanzetten
    2- Kopje koffie drinken, neus peuteren, nog een kopje koffie zetten en ga maar zo door
    3- Terug kijken op je scherm en kijken of Windows 8 inlog scherm er staat. Wacht minstens 10 minuten.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ik heb 2 uur gewacht, maar dan had ik nog altijd een zwart scherm... :(
    Het voordeel met WIndows 8 is dat ze een nieuwe optie hebben op hun installatie dvd, om meteen je Windows te 'vernieuwen'.
    Hij bewaart dan alle instellingen, maar doet wel een clean install.

  • Ik heb ook het zelfde probleem.


    Ik heb op mijn aan button op mijn laptop, slaapstand gezet. Zodra die opnieuw opstart krijg ik ook een zwart scherm.
    Dan druk ik op mijn aan knop (Slaapstand) en dan paar sec wachten tot die in slaapstand is. Dan nogmaals op de Slaapstand knop en ik heb beeld.

  • Das niet uit fils ik heb hier nog wel veel ouder pc's staan ik heb alle windows software want ik vin datleuk om uit te proberen.


    Maar windows 8 wil niet overal op want kans op kapot gaan is groot

    Mvg Christoffer



    Bezig met me 3 sites.
    Zit meer tijd in dan ik had gedacht.
    ;):cheer:(c)(c)

  • Jeej, gisteren avond startte ik de computer op en werkte Windows 8 gewoon weer.
    Typisch Windows...
    Ik heb toen naar de logboeken gekeken, wat eenvoudig is in Windows 8 en zag dat er fouten zaten in mijn harde schijf sinds een keer dat hij vastliep en ik de pc hard had moeten afzetten.
    Windows stelde voor om schijfcontrole te doen en nu blijft alles werken :)

  • Das niet uit fils ik heb hier nog wel veel ouder pc's staan ik heb alle windows software want ik vin datleuk om uit te proberen.


    Maar windows 8 wil niet overal op want kans op kapot gaan is groot



    Vind dit eigenlijk wat onbenullig benoemd omdat een versie van windows echt niet je hele ( computer sloopt ) , dit is gewoon onzin geen enkel besturings systeem heeft ook maar iets gesloopt uit ook maar 1 van de 100 den computers die ik onder handen heb gehad. Weet ook bijna wel zeker dat er een logische verklaarbaare reden voor is dat je computer ( stuk ) is .

  • Als windows 8 ergens niet op wil draaien, dan ligt dat niet aan windows 8, maar ik denk meer aan de gebruiker die niet het denk vermogen heeft om er net zolang mee bezig te zijn om zijn eigen fout te realiseren.


    @TS: Mooi dat het is opgelost! Dat je de laptop/pc uitdrukt omdat hij vastloopt is natuurlijk nooit slim. Zeker niet met Windows 8 aangezien Windows 8 vaak in de background dingen schrijft (vaak zijn dit updates, die nu in de achtergrond gebeuren).


    Overigens zie ik dit niet als een probleem van Windows 8, maar meer het ongeduld van een persoon zelf. No offense natuurlijk ;)


    Zie het als dat jij je complete essay aan het typen bent op je laptop en iemand jat in één keer je laptop onder je vingers vandaan en rent er mee weg. Dan staat er in dat document een tekst die niet af is, zo zal dit dan ook zijn geweest tijdens het vastlopen van je laptop/pc en je hem ineens uitdrukte.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Beste mensen,



    Ik had ook windows 8 gebruikt maar ik had het gewoon via internet gedownload jammer genoeg was het zel engels maarja het ging goed niet dat het slecht ging het ging super ik kreeg geen problemen met een reboot etc ik snap dus echt niet waarom jullie dan eigelijk er problemen mee krijgen maar na een tijdje werd ik het zat die start gedoe dus ben weer nar windows 7 overgestapt de plan van microsoft is gewoon windows xp uit de weg ruimen maar omdat het hun niet lukt gaan ze steeds nieuwere versie's maken maar windows 8 is zeker weten van windows 98 want hij gaat vrij snel neemt niet veel hardeschijf in en de systemen type van de hardeschijfen gaan langzamerhand weer naar FAT32


    Ik weet dat ik echt heel veel weet maar ik ben zelf nog een kind en ben ook nog 14 gewoon dus ik weet echt meer als jullie :love: :thumbup: :thumbup:

  • Ik denk dat niemand hier je post echt volgt. Probeer het misschien eens anders te formulieren. Ik zie ook totaal geen argumenten. Ook had je niet hoeven zeggen dat je 14 was, want dat hadden we aan je accountnaam al kunnen zien. Ik verwacht ook niet dat die accountnaam hier geaccepteerd word.

  • Yoo,


    Windows 8 heeft zen voordelen en nadelen.
    Het systeem zelf is super snel binnen 8 seconden is me computer opgestart.
    Het scherm vind ik persoonlijk totaal niets heb een shell gedownload (Windows 7 uiterlijk nu)


    Het probleem met een zwartscherm krijg ik per week 2 a 3 keer.
    Dit komt aangezien ik soms me pc niet goed afsluit.


    Enigste probleem dat k nu met Windows 8 heb is dat het systeem OPEENS vastloopt:p en niet meer werkt tot ik het opnieuw opstart


    Wat bedoel ik met vastlopen?
    (Indien ik muziek luister en het hele systeem loopt vast krijg ik een raar geluid)


    Het muis beweegt niet toetstebord werkt ook niet helemaal niets:P

    Ik sta open voor projecten.
    Ik sta ook tehuur als scripter
    PM voor meer informatie

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!