IRC Server op thuis computer instellen

• Hallo CP,

Volgens mij zit ik hier wel op het goeie adres, het gaat om het volgende.
    Ik wil graag een IRC Server configureren op mijn thuis pc met de welbekende unrealircd 3.2 om te kunnen chatten via bijvoorbeeld telnet, vraag me niet waarom haha.

Maar nu loop ik dus op een probleem, het volgende heb ik gedaan:
    Ik heb op een webhosting bij versio de DNS Management aangezet en op de DirectAdmin bij de DNS Management dus een domain record toegevoegd (irc A mijnip) en dus irc.mijndomeinnaam.nl gebruikt in de unrealircd.conf file en het één en ander ingevuld dat mij goed leek na de stappen te hebben gevolgd.

Maar als ik nu dus unrealircd start en via telnet verbinding probeer te maken met irc.mijndomeinnaam.nl werkt het niet (niet op de standaard poort als je niks invuld, niet op de ingevulde poort die in de unrealircd.conf stond 6667, 6697 niet en 8067 ook niet) zou ik die poort open moeten zetten op mijn router of wat doe ik fout, als iemand hier verstand van heeft dan ben je bij mij welkom om hulp aan te bieden want hij geeft ook geen errors aan ofso bij de startup van het programma.

Met vriendelijke groet,

Lorenzo Pappalettera

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• gerwin bedankt, maar nu ben ik bij het volgende probleem:
    In unrealirdc.conf staan deze 2 logins

Code
    /* Passworded allow line */
    allow {
    	ip             *@*;
    	hostname       *@*;
    	class           clients;
    	password "testgastww";
    	maxperip 10;
    };

en

maar in telnet als ik dus o irc.domeinnaam.com poort invul zegt hij het volgende:
    :irc.domeinnaam.com NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname...
    :irc.domeinnaam.com NOTICE AUTH :*** Found your hostname
    en dan typ ik dus om als admin in te loggen (neem ik aan)
    /oper admin testadminww
    :irc.domeinnaam.com 451 /oper :You have not registered
    En dan geeft die het bovenstaande aan, en dat doet hij bijna bij alles dat ik probeer..
    Enkel als ik NICK admin doe krijg ik een ping terug?
    Hoe log ik in, wat moet ik wijzigen..?

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Iemand anders nog ideeën, tips of oplossingen sinds ik nu ook een telnet app op me android heb en als dit werkt, mijn idee nog wel eens best leuk zal worden. 8o

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!