Nieuwe PC aanschaffen

  • Beste,


    Voor thuis wil ik een nieuwe pc aanschaffen en heb enkele specs erbij gehaald en wilde jullie mening horen.
    Ik zat eigenlijk aan een SSD schijf te denken maar vind deze momenteel nog erg duur en die wil ik er dus later inbouwen.


    Gegevens:

    • Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Rood
    • 2 jaar carry-in (gratis service)
    • Nee laat mijn pc standaard
    • 1Gbit netwerkkaart
    • 51-in-1 Cardreader
    • AMD Radeon 7770 1GB
    • DVD Brander Optical Disc Drive
    • 500 GB SataIII Hardeschijf
    • 8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
    • 7.1 Geluidskaart
    • MSI 760GA-P43FX
    • Standaard koeling
    • AMD Zambezi FX-6100, SixCore
    • 600 Watt Cooler Master voeding


    Wat wil ik kunnen doen:
    Ik moet kunnen werken maar als ik wil gamen ook gewoon prima hierop kan doen.


    Wat is jullie mening over de nieuwe samengesteld pc?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • We kunnen weinig zonder de prijs van het huidige samengestelde PC. want ik vrees dat je al teveel betaald ^^

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Ik zou gebruik maken van Intel i5/i7, AMD is niet de beste processor. Daarnaast is Intel HD graphic kaart ook een hele goeie. Ik zou daarvoor kiezen maar zo als ik het nu zien kan je je pc ook wel overlocken (met die extra cooling).

  • Tja , weet niet wat ik hier over moet zeggen , vind het een beetje een ramp computer om eerlijk te zijn. 8 gb geheugen met een 1 gb video kaart is niet zo een fijne combo. Een internet kaart erin vind ik ook wat dom als er op je moederbord al build in internet zit , geluids kaart ook erg overbodig als je niet een grote surround system erop gooit jij merkt het verschil niet en de meeste doen het via het beeldscherm HDMI. Als je er van uit gaat dat je voor 5 jaar lang kunt gamen zonder problemen vind ik dat wat impulsief benoemd omdat 1 gb video kaart echt gewoon te weinig is. 51 in 1 card reader wie gebruikt dat tegenwoordig ik niet .


    Verder geen besturingsysteem en maar een 6 core processor , stap over op intel en koop echte goeie componenten de meeste processors zijn al beter dan jouw hele PC bij elkaar .

  • Tim
    i3 core heb ik momenteel ook al, wil wel graag wat nieuwer hebben wel bedankt voor je lijstje.


    scarface
    In gamen hoef je niet zwaar te denken, ik speel soms enkele spellen niet echt een fanatiek gamer of zo.
    Ik moet me werk er ook gewoon op kunnen doen dus hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn want in Januari zijn er alweer nieuwe dingen..

  • ZiraX
    Waarom zou ik specifiek voor een i5 core moeten gaan?
    AMD heb ik 8 jaar lang zonder problemen gedraaid dus snap al die ophef er niet over?


    En overklokken doe ik niet aan zoals eerder vermeld in een reactie van mij.


    € 2.500 voor een pc ?? Serieus ?? man daar heb je al een goeie Alienware voor.....
    Excuus wellicht verkeerd begrepen, zat even snel door te lezen.

  • Ik heb ook geen beklag op AMD, ik heb enkel een toevoeging op BrokenTrack z'n opstelling voor PC. Jij zei namelijk dat i3 niet goed genoeg voor je is.
    Met een i5 kun je teminste 5 jaar mee. Als je niet aan overklokken doet is jou probleem maar een overgeklokte i5 2500k is degelijk beter en sneller als dat AMD'tje van je.


    Maar heb nooit in de mond gehad dat AMD slecht is.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • ZiraX
    Heb al vaker een AMD gehad, die snelheid merk ik toch geen donder van aangezien al die technische troep mij niet interesseert.
    Ik draai net zo makkelijk op een AMD V140 (laptop) als op me i3 Core (desktop) ik zie die verschillen niet zie enkel dat de GHz op me desktop wat hoger is.
    De reden dat ik een goeie videokaart wil is dat ik dit wel merk tijdens een potje L4D 2 ik kan grafisch bijna niks en alles moet laag.
    Me oude videokaart is geknald en werkt dus niet meer, dus ik dacht waarom niet direct een nieuwe kast voor thuis aangezien me laptop minder geschikt word elke dag meer.


    Al die hoge technische dingen merk ik dus heel weinig van aangezien ik niet zoveel spellen speel, het is voornamelijk voor me Adobe Master Collection CS6 wat wel wat van een pc vraagt.
    Ik kreeg van andere te horen dat mijn samenstelling prima kan en niks mis mee is, dat sommige dingen oud zullen zijn boeit me niet volgende week heb je toch weer wat nieuws dus je blijft niet op het nieuwste.


    Als ik een veel hoger budget hiervoor had zou ik direct overstappen op een i7 Core maar ik vind dat zonde van me geld, ieder zijn ding toch?


    Citaat


    Als je niet aan overklokken doet is jou probleem maar een overgeklokte i5 2500k is degelijk beter en sneller als dat AMD'tje van je.


    Wat begrijp jij niet aan, dat ik nu al voor de 3e keer meld, ik doe NIET aan overklokken van een pc?
    Geweldig dat een i5 Core meer kan maar als ik voor een Intel Core ging had ik de i7 Core wel genomen.

  • Hallo,


    De intel i7 is buiten je budget.
    Een goede videokaart voor vijf jaar is ook buiten je budget.


    Uit eigen ervaring werkt voor mij nVidea beter dan AMD betreffende GPUs. CPUs betreft zijn die van Intel toch echt beter zonder twijfel. Ze zijn enkel wat duurder maar wel stuk krachtiger.


    Als je liever AMD hebt, ga je gang. Pas dan wel de MB aan. Je zult dan waarschijnlijk wel een minder sterke pc door krijgen.


    Edit: exuses voor mijn NL. Zit op mobiel.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!