Ziggo met een iMac

  • Hallo allemaal,


    Wij hebben thuis sinds een aantal maanden ziggo. Nu heb ik twee problemen. Het eerste probleem ligt bij ziggo en daar hebben we nu al 6x dezelfde monteur voor gehad. Het tweede probleem ligt waarschijnlijk bij ons. We hebben hier een iMac. (Specs staan onderaan) Deze heeft van het begin af aan zeer slecht internet. We hebben 120mb, maar als we op die computer een speedtest doen krijgen we niet hoger dan 30mb. Dat is bekabeld. Wat nog veel erger is, is dat de iMac eigenlijk nooit internet heeft. Ik heb al uren op internet zitten zoeken, maar het probleem ligt blijkbaar niet zo makkelijk. Apple wil ons helpen voor 50 euro, maar kan dan niet garanderen dat het probleem word opgelost. Ziggo en ziggo plus weten ook niks en hebben nog nooit van 'problemen' gehoord.


    Er staat een airport extreme tussen. (Tussen ubee modem en de iMac) Dit apparaat is wel te zien op een apple laptop, maar niet op de computer. De laptop heeft wel 120mb. We dachten dat dat het probleem is, maar wat we ook proberen. De iMac kan de airport niet vinden. Hij is er wel direct op aangesloten. Ook zonder de airport heeft de computer overigens slecht inernet.


    Ook heb ik iets gevonden over DNS. Deze heb ik verandert op de iMac. Toen had ik eigenlijk 5 minuten 120mb en toen was alles weer weg. Terug naar 0,3mb. Heel vreemd allemaal.


    Heeft iemand een soortgelijk probleem of weet iemand de oplossing?


    Groeten,


    Victor



    iMac:


    Mac OS X
    Versie 10.7.5


    Processor: 2.93 GHz Intel Core I7
    Gehugen: 4GB 1333 MHz DDR3
    Opstartschijf: Macintosh HD

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Welk Ubee modem heb je van Ziggo? Is het een groot lomp ding? Of een mooi klein kastje?
    Als het een groot lomp ding is, daarvan is bekend dat het de meest klote modem is dat er bestaat.


    Ik heb er ook last van gehad dat we gewoon tijden maar 4Mbit aan tikten terwijl we een abbonement hadden van 50Mbit. Nadat we een monteur hadden langs laten komen heb ik geeïst dat ik het nieuwe modem wou hebben en na wat enig overleg was deze geplaatst. Een mooi klein kastje. Verder geen problemen meer mee gehad.


    Ik weet niet of dit ook bij jullie het geval is, maar het klinkt wel zo. Ik sloot ook wel eens andere apparaten aan en deze schenen wel de volle snelheid te halen, maar die hadden na 10x testen ook hetzelfde probleem.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Over je internetsnelheid; in theorie is het 120mb in praktijk niet.
    Dit is omdat de snelheid verschilt per regio. Gemiddeld was dit 30 las ik ergens.
    Ik heb 60mb internet. Mijn netwerkkaart kan 150 mb aan. Met speedtests kom ik op 40 a 45. Dus denk dat dit ook het geval is bij jou.


    Verder weet ik niet hoe het komt dat je computer af en toe helemaal geen internet heeft. Ik denk idd je router of modem. Vraag een nieuwe en laat ze ook weten waarom. Anders kan je een goeie router kopen bij de mediamarkt voor nog geen 50euro.

  • En daarnaast heb je nog de Mb en MB (megabit en megabyte) waarmee veel mensen zich laten inpoeieren. Downloadsnelheid in Internet Explorer en in uTorrent is altijd in bytes, terwijl ISP's deze altijd erg sneaky als bits presenteren. Hierdoor klopt dat dus eigenlijk nooit ;). Bits is daarnaast een beetje ouderwets, het meerendeel gebeurd nu gewoon in bytes.

  • Jopitan ik weet niet zeker wat ik heb. Ik zal morgen even kijken.


    De laptop haalt overigens 120mb en de laptop van de monteur ook. Ik denk dus dat het een instellingsfout is op de mac maar nergens is iets te vinden. Overigens verloopt alles een beetje 'grillig' zoals ze het bij ziggo zeggen. Daarvoor komt morgen de monteur ook weer. Voot de 7e keer..

  • Beste,


    Even een korte vragen lijst om te kijken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.


    A. Heb je het op google chrome geprobeerd ?
    B. Zit er een internetkaart in de I mac.
    C. Wat voor verbinding licht de imac aan , direct of door een router/ server.
    D. Een model naam zou ook eventueel handig zijn.

  • A Ja, hetzelfde resultaat als safari.
    B Ja, een broadcom 5764-B0. Er staat een lijstje bij. Als je die wilt hebben moet je het even zeggen, want het is nogal wat werk om dat over te typen.
    C Ethernet. De iMac staat aangesloten op airport extreme en die staat in verbinding met het modem. De airport extreme staat op brugmodus. Als we dat apparaat weghalen krijgen we hetzelfde resultaat.
    D Ubee EVW3200 Wifi-modem

  • Dit probleem heb ik zelf ook gehad bij een klant. Later bleekt dat er maar 1 gigabit poortje zat en de rest gewoon standaard 50 mbit poortjes waren. Wellicht even kijken of dit bij jouw ook het geval is.


    Je geeft aan de laptop die heeft wel 120 mbit en je imac niet. Zet dus even om uit te sluiten je stekker van je laptop in de poort van de imac, en de stekker van de imac in de laptop. (op je router)


    En heb je al een SMC (System Management Controller) reset gedaan?

  • Dat zal ik even aan de monteur vragen.
    Ik heb het snoertje van de iMac op de laptop gedaan. Geeft dus gewoon 120mb.


    Ik moet even kijken wat een smc is en dit even proberen als ik vanmiddag thuiskom.

  • 1. Sluit de laptop een direct op de modem aan niet de airport.
    2. Probeer het met een ander laptop


    Als beide niet werkt dan ligt het aan de internet of modem, als het direct via de kabel wel werkt ligt het aan de airport of imac. Als het via een ander laptop werkt ligt het aan uw laptop(instelling).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!