Hallo allemaal,
Wij hebben thuis sinds een aantal maanden ziggo. Nu heb ik twee problemen. Het eerste probleem ligt bij ziggo en daar hebben we nu al 6x dezelfde monteur voor gehad. Het tweede probleem ligt waarschijnlijk bij ons. We hebben hier een iMac. (Specs staan onderaan) Deze heeft van het begin af aan zeer slecht internet. We hebben 120mb, maar als we op die computer een speedtest doen krijgen we niet hoger dan 30mb. Dat is bekabeld. Wat nog veel erger is, is dat de iMac eigenlijk nooit internet heeft. Ik heb al uren op internet zitten zoeken, maar het probleem ligt blijkbaar niet zo makkelijk. Apple wil ons helpen voor 50 euro, maar kan dan niet garanderen dat het probleem word opgelost. Ziggo en ziggo plus weten ook niks en hebben nog nooit van 'problemen' gehoord.
Er staat een airport extreme tussen. (Tussen ubee modem en de iMac) Dit apparaat is wel te zien op een apple laptop, maar niet op de computer. De laptop heeft wel 120mb. We dachten dat dat het probleem is, maar wat we ook proberen. De iMac kan de airport niet vinden. Hij is er wel direct op aangesloten. Ook zonder de airport heeft de computer overigens slecht inernet.
Ook heb ik iets gevonden over DNS. Deze heb ik verandert op de iMac. Toen had ik eigenlijk 5 minuten 120mb en toen was alles weer weg. Terug naar 0,3mb. Heel vreemd allemaal.
Heeft iemand een soortgelijk probleem of weet iemand de oplossing?
Groeten,
Victor
iMac:
Mac OS X
Versie 10.7.5
Processor: 2.93 GHz Intel Core I7
Gehugen: 4GB 1333 MHz DDR3
Opstartschijf: Macintosh HD