Facebook, Twitter, ...

• Hallo iedereen,

Momenteel ben ik bezig aan een werk voor mijn school. Mijn opdracht is een analyse maken van de negatieve aspecten van Facebook, Twitter, ..
    Ook moet ik in de analyse zetten of Facebook en Twitter bepaalde dingen ontbreken. Om deze analyse zo perfect mogelijk te maken kreeg ik de toestemming om aan derde hun mening te vragen.

Hierbij wil ik jullie dus vragen: Wat zijn de negatieve aspecten van Facebook, Twitter, ... En wat ontbreekt er bij sommige van deze?
    Vb. Privacyinstellingen van Facebook zijn een beetje ingewikkeld -> Kan duidelijker!

Alvast bedankt!
    Laurens

• Gaat het dan alleen om technische aspecten? Anders kun je natuurlijk de banglijst, project x Haren of de facebook moorden aanscherpen. Lijken mij vrij duidelijke negatieve aspecten van de sociale media

Beste,

Kan aan mij liggen, maar dit noem ik geen nadelen van Social Media. Dit noem ik meer nadelen van het menselijke ras.

Project-X: Was gewoon dom, moet je niet openbaar maken;
    Bangalijst: Heeft niets met Social Media te maken (het zou namelijk ook gewoon op het internet gezet kunnen worden, wat ook gebeurde);
    Facebook moorden: Kan Facebook niets aan doen, ligt gewoon aan de personen die het opzetten.

Dus of dit nou echt nadelen van Social Media zijn vraag ik me af.

Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

• Ik sluit me inderdaad aan MJorritsma, Social Media is een netwerk waar mensen vrij informatie / gebeurtenissen kunnen plaatsen.
    Een Social Network kan onmogelijk alles controleren wat er geplaatst wordt op het netwerk..

Sommige mensen misbruiken de Social Media en dat is wel heel jammer, helaas kan het Social Network daar niets aan doen.

• Natuurlijk zitten er nadelen aan social media. Sommige mensen snappen dingen niet, waardoor ze bijvoorbeeld dingen publiekelijk zetten terwijl ze dat niet willen, mensen delen onbewust persoonsgegevens, mensen kunnen ongewenste dingen delen over een ander, enz.

Dat zijn nadelen aan social media zoals Facebook of Twitter. Kunnen Facebook en Twitter daar wat aan doen? Of zijn ze daar verantwoordelijk voor? Nee, maar dat is een hele andere vraagstelling.

Iets als Project X was nooit mogelijk geweest zonder social media, en komt dus ook mede door social media. De Facebook moord kun je zien als een gevolg van het makkelijk communiceren via Facebook, dat was waarschijnlijk nooit gebeurd als de daders alles hadden moeten afspreken in een normaal gesprek.

Ik veroordeel social media daarmee niet, maar er zijn wel nadelen doordat mensen niet goed weten hoe ze social media moeten gebruiken of juist goed weten hoe ze het moeten misbruiken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!