[solved] Wachtwoord terugkrijgen.

  • Beste CP-ers.


    Ik heb eergister een CMS ge-installeerd op mijn website, nu ben ik door een stomme fout, mijn wachtwoord kwijt. Waarschijnlijk heb ik misgetypt (haat aan geen wachtwoord check) maar ik kan nu nergens mijn wachtwoord terughalen voor het admin panel van het CMS.


    Wat ik kwijt ben: -Wachtwoord voor Admin panel van webSPELL CMS.


    Wat ik gedaan heb: -Gekeken in FTP (geen idee of je het daar kan vinden, heb van FTP geen verstand)


    -Wachtwoord opnieuw opgevraagd, maar krijg geen e-mail.


    -Google gezocht, iets over PHPMYADMIN?


    -Bij AintPro gaf die aan dat die wel in de database stond, bij Admin etc. niet.


    -Mijn E-mail kon die ook vinden in de database.


    Thank you in advance,

  • Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar ik had net de layout een beetje af. Maargoed, dat kan in een kwartiertje ook weer geïnstalleerd worden!


    Google heeft verder niks opgeleverd, dus ik installeer het wel opnieuw.


    Bedankt voor de hulp!


    [solved] (Nouja, met een re-install dan.)

  • -Google gezocht, iets over PHPMYADMIN?


    phpmyadmin word gebruikt om je database mee te kunnen beheren. Wat ze hiermee bedoelen is dat je wachtwoord zeer waarschijnlijk in je MySQL Database staat. Maar deze zal waarschijnlijk gecodeerd zijn met md5. In dat geval, zou ik de moeite niet meer nemen om je wachtwoord terug proberen te krijgen maar een backup van je oude mysql database maken, en deze eventueel in een geherinstalleerd CMS te restoren.

  • Hallo,


    Voor de volgende keer,


    Kijk in je database naar je user tabel of in de scripts om te zien hoe het wachtwoord wordt opgeslagen.
    Deze wordt mogelijk inderdaad als MD5 opgeslagen. In dat geval kan je inderdaad je wachtwoord terug krijgen. Wel kan je dan het wachtwoord veranderen.


    Zoek simpelweg een MD5 generator en laat een nieuwe hash genereren en verander deze in de DB.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!