Maximaal 2 bezittingen

• Hey,

Ben bezig met een beveiliging dat een speler geen bezitting (bijvoorbeeld een kogelfabriek) kan kopen als de familie waar de speler inzit er al 2 heeft.
    Echter werkt deze niet? :wacko:

De code lijkt mij logisch, maar ik doe denk ik toch wat verkeerd :rolleyes:

De userData kolom bevat de ID en de familie ID van de speler.

Weet iemand wat ik fout doet?

MVG.

• Krijg je foutmeldingen?
    Haal ook even alle backticks (`) uit je queries.. die hoef je niet te gebruiken.
    Je queries kloppen ook helemaal niet. ;) Kijk daar nog even naar.

Sorry, vergeten te vermelden, ik krijg geen foutmelding nee, ik kan gewoon de bezitting kopen zonder een error.
    Backticks verwijderd.

En dat zou best kunnen kloppen, op gebied van WHILE ben ik nog niet zover.

Tim, hou zou ik dit kleiner kunnen maken dan, ik snap nog niet echt zo goed die query's met AS en FOR

• $familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM `bezitDobbelen` WHERE `owner`=".$result['id']) or die(mysql_error());

Dit klopt niet. Je opent mysql_query met een ". Zover nog goed.. maar dan bij owner sluit je hem opeens af. En daarna gaat de query toch nog door. Dit zou beter zijn denk ik:

$familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM bezitDobbelen WHERE owner='".$result['id']."'") or die(mysql_error());

• $familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM `bezitDobbelen` WHERE `owner`=".$result['id']) or die(mysql_error());

Dit klopt niet. Je opent mysql_query met een ". Zover nog goed.. maar dan bij owner sluit je hem opeens af. En daarna gaat de query toch nog door. Dit zou beter zijn denk ik:

$familie_aantal = mysql_query("SELECT COUNT( * ) FROM bezitDobbelen WHERE owner='".$result['id']."'") or die(mysql_error());

Ik heb eigenlijk geleerd dat je met een variabele aan het einde je het kan "afkappen"
    Heb het veranderd naar jouw code, het zelfde probleem is echter nog wel aanwezig.

• Ik weet niet of dat kan in queries, weet ik niet zeker hoor ;)

Niet getest.. werkt dit?

• Kijk een speler zit in een familie, elke familie mag maximaal maar 2 dobbeltafels beheren, wat dit script dus doet is alle leden van de familie ophalen en dan tellen welke leden een dobbeltafel hebben, indien dit er 2 of meer zijn, dan kan de speler geen dobbeltafel meer kopen en laat hij de foutmelding zien.

Fouthandeling levert niks op.

• Hier is je foutafhandeling en ik heb het verkleind tot 1 query. Je moet wel even kijken of alle tabelnamen kloppen. ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!