[unsolved] Nameserver probleem

  • Hallo,


    Een tijdje geleden had ik hier eerder een topic over gemaakt. Echter dacht ik geholpen te zijn maar dit blijkt niet het geval te zijn.
    Ik probeer nameservers op te zetten via Directadmin. Echter blijken dit niet goed te werken. Dit omdat als ik via een tool kijk of ze erkend worden als een nameserver, dat dit niet het geval is. Ook krijg ik ergens anders een foutmelding die de nameserver nakijkt en zegt dat dit fout is.


    Iemand die mij hiermee mogelijk kan helpen?


    Ter inzicht, de instellingen die ik al heb gedaan:


    Admin view

    Reseller view:


    DNS van het domein zelf±


    Alvast bedankt!


    Mvg,
    Tim

  • Maar waarom is je Nameserver een A record en niet een NS record?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Hallo,


    Dat zeg ik omdat bij mijn registrar (Deziweb) het wijzigen niet lukt naar deze domainserver. Wel naar een ander.
    Omdat de tool zegt dat de NS een invalid name is.
    Die website zegt dat het fout is.


    jopitan,
    Bedankt, heb niet veel verstand van DNS. Heb het nu op NS gezet. Zal kijken of dit werkt.
    Heb het verwerkt tot:


    Ondertussen:
    Bedankt voor de hulp!


    edit

    Nog steeds niet...


    Mvg,
    Tim

  • Je nameserver staat volgens mij ook niet online, althans niet goed geconfigureerd?


    nslookup ns1.brokentrack.com in CMD zorgt voor een Server Failed.


    Ik kan mogelijk aan onze systeembeheerder vragen of ik een kijkje in onze DNS mag kijken en de settings die wij hebben en welke software we hebben draaien.
    Wij hebben namelijk onze eigen nameservers draaien.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Je nameserver staat volgens mij ook niet online, althans niet goed geconfigureerd?


    nslookup ns1.brokentrack.com in CMD zorgt voor een Server Failed.


    Ik kan mogelijk aan onze systeembeheerder vragen of ik een kijkje in onze DNS mag kijken en de settings die wij hebben en welke software we hebben draaien.
    Wij hebben namelijk onze eigen nameservers draaien.


    Hallo,


    Dat zou ik erg op prijs stellen!
    Moet ik overigens ns1 ook als A record toevoegen of hoeft dat niet? Nu wordt deze naar mijn weten namelijk geblokeerd. Weet niet of NS voldoende is.


    Mvg,
    Tim

  • Mij werd altijd gezegd dat je als je nameservers wilt opzetten, dat ze in een andere range moeten zitten.
    Als je bv eindigd op .171 en .172 dan zitten ze nog in dezelfde range en worden ze soms niet aanvaard.
    Maar geen idee of dit hier het probleem is.


    Ik ben er in elk geval nooit in geslaagd om via directadmin nameservers op te zetten.
    Maar zou wel moeten lukken.

  • Mij werd altijd gezegd dat je als je nameservers wilt opzetten, dat ze in een andere range moeten zitten.
    Als je bv eindigd op .171 en .172 dan zitten ze nog in dezelfde range en worden ze soms niet aanvaard.
    Maar geen idee of dit hier het probleem is.


    Ik ben er in elk geval nooit in geslaagd om via directadmin nameservers op te zetten.
    Maar zou wel moeten lukken.


    Hallo,


    Ik neem dan aan dat 46.249.35.158 en 46.249.35.164 ook in dezelfde range zitten?


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!