Hallo, ik heb een vraag. Ik heb geen cron script op me site. Maar ik wil dat er elk uur e punt af gaat. Maar dat gaat niet zonder cron script. Heeft iemand zo'n script of hoe kom ik eraan. Ik heb op google gekeken maar daar kom ik niet verder mee. Ik werk met Mysqli.

Cron script
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Maak een php script met wat je elk uur gedaan wilt hebben.
Maak dan een cronjob aan die elke x tijd het php script aanroept
-
Cronjobs. In je DirectAdmin onderaan. Je kan dan instellen om de x minuut.
-
@BrokenTrack
Ik weet juist niet hoe je een cronjob script maakt. Want hij moet ook connecten met database enzo.@H.Rayn
Ik weet wel hoe je het insteld bij DirectAdmin, maar niet hoe je zelf een script maakt die dingen per uur via mysqli db eraf haald. -
Je moet mysql query´s schrijven. In jou geval mysqli querys.
Daarin moet je persies in zetten wat er moet gebeuren.
Gebruik je een opensource? -
Heb je geen sql of php kennis?
Zo nee, dan moet je dat leren of iemand inhuren denk ik
-
Cronjob voert je pagina uit (soort automatisch bezoek aan het script).
Dus als jij een PHP pagina maakt die je MySQLi uitvoert, dan kan je in je cronjob zeggen "bezoek die pagina per uur".
Zou hem wel buiten je public_html zetten, ik zelf gebruik normaal gesproken een eigen map bijvoorbeeld een MD5 hash van een bepaalde benaming.
Deze plaats ik dan buiten de public_html zodat hij in de browser niet te bereiken is, dan kan de server deze alleen per uur uitvoeren. -
Simpel en easy, je mysql(i) query in een php script end an vind je op cronjobs.nl de informatie om deze elk uur uit te voeren.
-
Hoe je ze moet uitvoeren weet ik. Maar het script ervan maken lukt niet. Ben al uren bezig maar hij wil hem niet uitvoeren.
-
Misschien handig om je script hier te plaatsen?
-
<?
mysql_query(Update en die schit);
?>
Done
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!