Configserver Security & Firewall (CSF)

  • Hi,


    Ik heb reeds een VPS server bij Gerwim afgenomen, echter stuit ik al tijdje op problemen die voor mij nog steeds onduidelijk blijven.
    Zodra ik CSF installeer en wat instellingen bijwerk waaronder enkele PHP functies uitschakelen (security issue) valt de PhpMyAdmin gedeelte vrijwel plat.
    Deze is op dat moment niet meer bereikbaar waardoor ik er ook direct niks meer mee kan doen, CSF uitschakelen werkt helaas ook niet anders had dit voor ons een simpele oplossing geweest.
    Nu betwijfel ik ten zeerste dat dit door CSF zelf komt aangezien hij over heel internet wordt aangeraden door verschillende personen.
    Had van K.Rens vernomen dat dit misschien ook door een slechte installatie van DirectAdmin kan komen waardoor CSF niet kan samenwerken.


    Mijn vraag is: Hebben jullie hier ervaring mee, of weten jullie waar dit door kan komen?


    Ik hou het topic der discussie graag open, op die manier steken we er allemaal iets van op.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @BrokenTrack
    Lees net een aantal keer op Google dat het voor VPS systemen een bekend probleem is vanwege de poorten, de FTP kan er ook niet mee werken als je de poort range niet uitbreid.


    CSF uitschakelen doe ik als volgt:


    # service lfd stop
    # service csf stop


    De firewall is dan wel uit (nog wel gedeeltelijk actief) maar hiermee was het ook niet opgelost, vermoed toch een poort range die de 3306 dicht zet, maar kan het ook mis hebben?

  • PHPmyadmin valt plat, wat bedoel je juist?
    Blijft de pagina laden of krijg je foutmeldingen?


    Werkte phpmyadmin eerst wel, zonder de csf?
    Op mijn vps werkte een schone installatie van debian + directadmin + csf meteen, geen conflicten.


    Als er problemen zijn met een poort, zou dit phpmyadmin niet mogen plat leggen, dit draait gewoon op poort 80, net als alle andere websites.

  • Willem
    APF wordt niet meer ondersteund en is dus niet meer up to date om nieuwe lekken tegen te gaan.


    @all
    CSF is geïnstalleerd en draait nu, heb de VPS een reboot gegeven voor nu lijkt alles nog steeds goed te gaan binnen de VPS.
    Mogelijk heb ik zelf een aantal instellingen iets te strak aangeknoopt waardoor het niet meer werkte.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!