Sftp verbinding lukt niet: connection closed na een succesvolle verbinding te openen

  • Ik slaagde er vandaag opeens niet meer in om een sftp (beveiligde ftp) verbinding te openen met mijn nieuwe server.
    Ik kreeg telkens bij het openen van een sftp verbinding:
    "
    Opening new sftp session.
    Closing sftp session.
    "
    Oplossing: je user profiel is niet correct.
    Corrigeer je profiel (.cshrc, .login, .bashrc, .bash_profile, etc).


    Achtergrond:
    Ik begon toen na te denken wat ik gisteren had aangepast, aangezien het voordien wel werkte.
    Het enige dat ik me kon herinneren was dat ik een shortcut had aangemaakt in mijn .bashrc om snel te kijken of er een ddos poging gebeurt of niet.
    Hierbij had ik een foutief accent teken gezet in mijn .bashrc
    Daardoor kon ik niet langer een sftp verbinding openen, mijn .bashrc bestand was ongeldig.
    Mijn profiel kon niet worden geladen en dus kon er geen sftp verbinding worden geopend.

  • Ik heb heel lang gezocht naar de oplossing van dit probleem.
    Door dit hier te vertellen weet iedereen in de toekomst hoe dit op te lossen.


    Het nut hiervan is dat je in het vervolg eenvoudig de foutmelding in google kunt intypen, dat je dan hier uitkomt en de oplossing kan vinden.
    Verder is dit niet iets voor achter de schermen, dit topic werd geplaatst in server/software & operating systems.
    En daar gaat dit nu net over.

  • Ik heb heel lang gezocht naar de oplossing van dit probleem.
    Door dit hier te vertellen weet iedereen in de toekomst hoe dit op te lossen.


    Het nut hiervan is dat je in het vervolg eenvoudig de foutmelding in google kunt intypen, dat je dan hier uitkomt en de oplossing kan vinden.
    Verder is dit niet iets voor achter de schermen, dit topic werd geplaatst in server/software & operating systems.
    En daar gaat dit nu net over.


    Ik mis het + 1 script of een like button maar ik vindt een goed idee. ik zal kijken of ik misschien ook dit soort probleem oplossing topics kan maken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!