Overclocker ,

• beste leden,

Ik zoek iemand die mijn pc kan overclocken en daar ook uitstekende ervaring mee heeft, Mischien dat het via teamviewer en amd overdrive kan. Ik wil mijn cpu wat opschroeven en mijn geheugen moet op 2000 mhz lopen. Nu doet ie maar 1600 volgens mij.

Aangezien ik geen verstand heb van die voltage's en mijn pc niet wil doorbranden vraag ik hier iemand of die het voor mij kan doen.

Mvg scarface,

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heb jij de dozen nog van je ramgeheugen & moederboard?

Daar staat op wat het normaalgesproken moet lopen, hiermee kan je een indicatie maken hoeveel jij alles kan overklokken.

van 1600mhz naar 2000mhz is inderdaad wat veel, misschien wel bereikbaar maar hier kan je problemen mee krijgen.

• Ik denk dat je geheugendimmetjes dat niet zo leuk zullen vinden als je ze overclockt van 1600 naar 2000MHz. Dan mag je wel een goeie koeling erop hebben. Probeer je videokaart maar eens meer dan 200MHz te overclocken met het geheugen zonder waterkoeling. Dan zou je in theorie je verwarming uit kunnen zetten en je PC kunnen gebruiken als verwarming.

Daarnaast een verschil van 2000 en 1600MHz merk je niet echt met je geheugen. Want het hangt erg van je chipset af of ie uberhaupt de volle snelheid van je geheugen gebruikt.

Dus dan de vraag:
    Wat is je PC setup? (Hardware)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!