Visitekaartje

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vind je visite kaartje er netjes uit zien behalve je titel. Ik denk dat je daarvan iets met groot scripting moet doen? Van wie is het bedrijf, want het volgende stukje vind ik wel heel erg jammer.


    Citaat

    Rapifia Europe is de marktleider in internet oplossingen, van hosting tot programmeren.


    Klopt natuurlijk niet!

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Ik zou er een kleurtje in verwerken [offtopic]en zoals Fils zij zou ik toch op de website een IP autodetector gebruiken waardoor de gebruiker meteen op de juiste pagina komt, maar op de website zelf nog steeds kan switchen[/offtopic]

  • @Iedereen,
    Bedankt voor jullie commentaar.


    @Fils,
    Het visitekaartje moet Engels worden, omdat ik zeer binnenkort alles internationaal wil hebben (complete vertaling van de gehele website) zodat we kunnen proberen wat aan te poten in onze buurlanden, gezien daar de kwaliteit en prijs van onze producten wat anders ligt. Heb je verder nog een paar tips?


    NielsB,
    Rapifia Europe zelf staat bij de KvK en GrootScripting niet, die naam is eigenlijk een beetje weggezakt en liever wil ik (willen wij) het gewoon onder een naam houden. Qua titel is het inderdaad misschien een beetje te hoog gegrepen, alleen ik wist niet hoe ik het anders zou kunnen verwoorden. Laat ik het zo zeggen: ik ga over de services (servers, systemen, software e.d.) en over het klantenpaneel (ontwikkeling, bug oplossing e.d.). Omdat we later mischien nog mensen in dienst willen nemen wil ik mezelf wel meteen hoofd of manager noemen dus vandaar dat ik het zo heb verwoord. Dat stukje klopt inderdaad niet echt :P, ik zal daar nog even iets voor bedenken waarin ik dat kan vervangen.


    @Brent,
    Ik moet hem maken in onze huisstijl en dat is eigenlijk alleen wit + die grijs/zwartige kleur. Een IP autodetector is inderdaad misschien wel een slim idee, ik wou eigenlijk al langer van ons .eu domein een echte bedrijfswebsite maken (portfolio e.d.) i.p.v. alleen de redirects en dan is een goede tijdelijke oplossing misschien wel een auto redirect.

  • head of development
    head developer


    Ontwikkel je nou wel of niet? Dus eigenlijk ben je van de service, daar valt bug oplossingen etc ook onder.


    Head development & service team?

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Het ziet er mooi uit maar erg standaard door het gebruik van zwart en wit. Ook kan het e teken nu overkomen als registered symbool, maar dat is wel een deel van je logo voor zo ver ik kon zien. Je kan er een grijs kleuren palette voor gebruiken zodat het er alsnog wel mooi zakelijk uitziet of alleen de achtergrond lichtgrijs doen zodat alles alsnog in goed contrast is.
    Snel voorbeeld:
    http://i.imgur.com/mQvbq.png
    http://imgur.com/mQvbq,5lstw#1


    Wanneer je kleuren wilt gaan toevoegen raad ik je aan zeer zachte kleuren te gebruiken om het fris en zakelijk te houden.


    Je kan ook een onopvallend patroon op het zwarte gebied doen wat onbewust toch gezien kan worden, om het kaartje toch iets unieker te maken.

  • Ik vind het te simpel voor een visitekaartje. Mensen moeten interesse krijgen in jou door het visitekaartje. Dit is net een visitekaartje dat met paint is gemaakt (no offence, maar ik ben bang dat mensen het zo wel bekijken).


    Daarnaast is het tegenwoordig bijna al een must (vind ik persoonlijk) om een QR code op je visitekaartje te stoppen, zodat mensen meteen naar een persoonlijke pagina van jou kunnen linken op de website van Rapifia (dus bijvoorbeeld Rapifia.nl/werknemers/lgroot). Op deze manier kunnen mensen snel meer informatie van jou krijgen (plaats bijvoorbeeld een foto / cv / informatie op die pagina) en daarbij zullen mensen meteen op je website terecht komen. Win-win situatie dus.


    Samengevat:
    - Probeer een levendigere kaart (achterkant ook gebruiken!!!)
    - Probeer een QR code
    - Zoals meerderen al zeiden, verbeter direct je website. Waarom maak je gewoon niet alleen een .com aan en maak je verschillende talen op de .com. Het is irritant voor mensen om tussen 20 domeinnamen te kiezen (figuurlijk).
    - Meer kleur in je kaartje
    - Persoonlijke pagina's op je website met je werknemers


    Lang verhaal, I know. Maar ik denk dat het alleen maar een grote meerwaarde voor je bedrijf zal zijn.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma
    MJorritsma.nl

  • MJorritsma,
    Uiteindelijk houden we liever de bezoeker op zijn eigen landelijke extensie. Duitse op .de, Nederlanders op .nl, Belgen op .be en Engelsen op co.uk. Informatie over ons bedrijf is wel op de .eu, evenals ons klantenpaneel. Dit is voor overzicht en omdat een klant zijn eigen extensie meestal als eerst probeert, daar voorkeur aan geeft en deze sneller in zijn Google versie naar boven komt.


    QR code is inderdaad wel een handige tip, daar zal ik even over nadenken. De achterkant houd ik expres leeg, dit is goedkoper en maakt het minder druk. Mijn moeder werkt bij Arke en die heeft daar ook visitekaartjes van waar slechts 1 kan van bedrukt is, mijn vader bij Capgemini precies hetzelfde. Deze bevatten overigens beiden geen QR, terwijl Capgemini één van de grootste bedrijven ter wereld is die ICT (software) verzorgt voor andere bedrijven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!