TCIP.SYS - Bsod

• Hallo,

Telkens als ik aan het gamen ben en een youtube filmpje kijk crasht mijn computer met een blauw scherm als gevolg, Hij doet alles prima maar als ik een youtube filmpje kijk crasht hij gegarandeerd.

Bleu screen viewer geeft aan tcip.sys, ik heb er weer een net nieuwe windows opgezet + nieuwe internet drivers.

Uit mijn mem test bleek mijn geheugen gewoon in orde te zijn, ik heb onboard internet.

Wat is er aan de hand ? De drivers zijn gewoon up to date , ik snap hier niks meer van.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik neem aan dat je tcpip.sys bedoelt?
    Wat is de bsod errorcode? Begint meestal met 0x000000 (in BSOD screen zelf) als je in de viewer kijkt die je krijgt als je windows weer opstart dan is het alleen een letter in combinatie met een cijfer.

Ga trouwens eens naar C:\Windows\Minidump en zip alle .dmp files en upload die even ;)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Download even Spybot (Search and Destroy) en laat deze een full scan uitvoeren en draai daarna een full scan met Malwarebytes. Dit om uit te sluiten dat het een virus is die je TCPIP.sys heeft vervangen.

Wat voor acties voer jij uit dat het een blauw scherm krijgt en is het alleen met specifieke programma's?

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Gebeurt het ook als je offline aan het gamen bent en er geen netwerk kabel insteekt?
    Want als het ook dan gebeurt, vermoed ik dat het eerder aan de grafische kaart (driver) ligt.

Anders kun je eens proberen om bv je netwerk kaart te verwijderen in je drivers overzicht en eens een game proberen zonder netwerk.
    Mogelijk is bv gewoon je netwerk kapot.
    ps: indien vaste netwerk kaart kun je het ook uitzetten in het bios en de driver uninstallen.

• tcip.sys heb ik ooit ook eens gehad
    dit lag toen bij mij aan mijn videokaart en/of ram
    je hebt te weinig ram geheugen en daardoor blokkeerde mijn pc ik had 2 gb en heb het eruit gedaan en 24 gb in gedaan en mijn videokaart de software eens verwijderd en hem herinstaleert en alles werkt nu perfect momenteel geen storinge meer
    probeer eens terwijl je naar youtube kijkt je taakbeheer te openen en kijk naar je ram geheugen..

mvg Aaron

• Ik heb net een virus verwijdert , had iets te maken met de activatie van windows. (hacktool nogwat ), hij crasht nu niet meer nu ik youtube kijk. Heel soms crasht hij nog als ik een spelletje speel.

• En zijn dat dan internet spelletjes? Dus speel eens een spelletje dat verder geen netwerk nodig heeft (ook geen DRM what so ever, dus Assasins Creed valt ook af).

Wat zijn je specificaties van je PC?
    Moederbord, CPU, Videokaart en PSU

Ik had trouwens even je Minidump door gekeken en het bleek dat je een DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD hebt gekregen. Dit is een driver issue meestal, kijk eventueel naar BETA drivers voor je grafische kaart of download de netwerk drivers van de chipfabrikant zelf. Bijvoorbeeld je hebt een Asus moederbord en daar zit een Realtek LAN Netwerk chip op dan moet je even de juiste drivers downloaden van de Realtek website.

Overigens probeer ook even je PC in safemode te draaien met Command Prompt en typ: chkdsk /f
    Laat deze even aflopen en dan gewoon opnieuw opstarten en kijken of je nog steeds het probleem hebt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!