Afbeelding als achtergrond

  • Beste leden,


    een korte maar bondige vraag: hoe krijg ik een afbeelding van 2100x1010 op elke pc goed weergegeven als achtergrond van een website?


    Het is dus de bedoeling dat hy bij een resolutie van 1440*900 goed is maar ook bij een resolutie van 2000*1080.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb deze truc:


    Die werkt voor mij perfect!

  • PHP
    width: 100%; height: 100%; background-size:100% 100%; background: url('./images/background.png'); background-attachment: fixed;


    Kijk maar is hiernaar.

  • Citaat van MJorritsma

    Met BrokenTrsck hoef je geen rekening te houden. Die resolutie grbruikt 1/100000.



    Maak daar maar 2/100000 van ;)
    Overigens is het inderdaad wel overdreven, ik kijk zelf ook nooit websites op die resolutie en heb ik gewoon grid vision van AMD geactiveerd waardoor ik het gewoon op een resolutie van 1920x1080 bekijk.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Je moet gewoon meest gebruikte resolutie aanhouden of meerdere formaten hanteren. Laatste is overigens wel handig wordt bij android ook gebruikt.


    Daarnaast zal je bij optie 1 moeten kijken wat voor achtergrond kleur mooi in de achtergrond overloopt. ;)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!