Wereld systeem

• Hey,

Ik ben van plan om meerdere spel werelden te maken in mijn spel. Kan iemand mij de structuur en de werking van het systeem uitleggen?

De bedoeling is dat de gebruiker 1x registreert en zich dan vervolgens kan aanmelden in alle spelwerelden. Dus je registreert, je meld je aan en vervolgens klik je wereld 1 aan en je speelt mee in die wereld, het zelfde teld voor wereld 2, 3, 4 etc.

Ik zelf dacht aan een algemene database, waarin enkel de registratie plaatsvind en dan vervolgens heeft elke spelwereld een eigen database, echter raak ik in de knoop, ik weet even niet hoe ik dit moet aanpakken. Kan iemand mij hiermee helpen?

MVG.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Is in principe mits je om kan gaan met database structuren zeer simpel.

Op school heb ik FCO-IM en ERDs moeten leren maken voor dit soort doelen.

Je hebt een tabel met gebruikers. Elk een uniek ID. Je hebt een tabel met werelden. Elk met een uniek ID. Je hebt een table met karakters welke een ID bezit van zowel werelden en de gebruikers. Deze is dus van beide afhankelijk.

• Citaat van BrokenTrack

Is in principe mits je om kan gaan met database structuren zeer simpel.

Op school heb ik FCO-IM en ERDs moeten leren maken voor dit soort doelen.

Je hebt een tabel met gebruikers. Elk een uniek ID. Je hebt een tabel met werelden. Elk met een uniek ID. Je hebt een table met karakters welke een ID bezit van zowel werelden en de gebruikers. Deze is dus van beide afhankelijk.

Dus een tabel waar de speler inkomt, een tabel waar ik de spelwerelden in opslaat en een tabel waar de ID van de speler en de ID van de wereld inkomt zodra hij zich aanmeld voor de desbetreffende wereld?

• Kijk naar de Crimeclub / Straatcrimineel database opstelling..

user_info
    user_weapons

etcetera maar dan verbinden ze allemaal met 1 account door de id.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!