Prijs inbeslagnemen brommer

  • Beste,
    Mijn broer had een ongeval met een brommer.
    Hij had geen rijbewijs + verzekering voor de brommer.
    Hij is helemaal stuk.
    Hij werd opgetakeld, en toen vroegen ze mijn papieren + rijbewijs + verzekering.
    Ik had papieren thuis liggen maar de rest had ik niet aangezien dat ik maar 15 jaar oud ben.
    Mijn brommer werd ook getakeld door de takel dienst.
    Heeft iemand van belgië dit ook meegemaakt?
    Want ik zou ongeveer de prijs boete hier van willen weten.
    Hij reed wel 65 ipv 45 maar dit was zo bij aankoop, dus daar konden ze niets op zeggen.
    Er stonden neon lichten op, deze stonden wel uit.
    Kunnen ze daar ook een boete voor geven of niet?


    Wat zou prijs totaal c.a. zijn?

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik denk dat je het ding kwijt bent + afsleepkosten zul je moeten betalen. Ik weet niet als er ook nog andere slachtoffers zijn? Verder krijg je een boete voor geen rijbewijs, voor het niet hebben van de verzekering en voor de snelheid. Ga er maar vanuit dat je dit een hele hoop geld gaat kosten.

  • Wel, maar m'n broer had een ongeval met zijn brommer.
    Ik niet, ik had deze mooi geparkeerd maar probeerde me er tussen uit te luizen door te zeggen dat ik tevoet was gekomen, en als ze m'n pas vragen weten ze mij wonen en wisten die dus dat het 40 min stappen was.
    Toen zagen ze mijn brommer erstaan en kon ik niet ontkennen.
    Maar op 15 jarige leeftijd kan ik toch geen rijbewijs en verzekering halen?

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Citaat van Robin

    Klopt, daarom mag je op 15 jarige leeftijd ook nog niet rijden. Die brommer ben je gewoon kwijt.


    pfft, en dan bedenke dat ik nog 1 maand en 4 dagen moet wachten.
    Mijn broer die ik niet meer zag kwam eens af en moest nog 40 km afleggen (woont ver van mij)
    Vroeg gewoon om een stukje mee te gaan.
    Was 5 km ofzo van huis, ik ging nog 1 straat verder gaan, deze heeft toch wel juist een ongeval en dan gebeurt dit ;s

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Ik denk zelfs dat als je broer ook jonger is dan 15 jaar, de brommer niet is ingeschreven, geen verzekering had, hij geen helm ophad, enz. er wel eens een jeugdrechter bij te pas zou kunnen komen?


    Als de brommer bij aankoop te snel rijdt is toch geen reden dat ze er niks op kunnen zeggen? Wel zou ik dit uit het topic halen, want dat kunnen ze nu niet meer achterhalen ;)

  • Citaat van brentvdh

    Ik denk zelfs dat als je broer ook jonger is dan 15 jaar, de brommer niet is ingeschreven, geen verzekering had, hij geen helm ophad, enz. er wel eens een jeugdrechter bij te pas zou kunnen komen?


    Als de brommer bij aankoop te snel rijdt is toch geen reden dat ze er niks op kunnen zeggen? Wel zou ik dit uit het topic halen, want dat kunnen ze nu niet meer achterhalen ;)


    Aan de motor is nooit geprutst.
    we droegen beide een helm.
    Mijn broer woont niet bij mij en is 22.

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Van wie is de scooter?


    Daarnaast is het rijden zonden verzekering (bij auto) een boete van 400 euro...


    Waarom heb jij rijbewijs nodig als je broer rijd? (???)
    --


    Denk dat je geen boete kan vaststellen, je broer zal vast voor de rechter verschijnen en dan met een smoesje moeten proberen uit te lullen.

  • Even alles op een rijtje:


    1- Je broer reed op de brommer, boven de maximale snelheid
    2- Je broer heeft geen rijbewijs en heeft zijn brommer niet verzekerd?
    3- Je broer heeft een ongeluk veroorzaakt
    4- Je broer is 16 jaar of ouder


    Dus als ik het goed begrijp rijd hij illegaal?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Randy,
    Volgens mij is het beste wat jij kan doen advies vragen aan een juridische adviseur.
    Volgens mij zijn er in België genoeg aanspreekpunten die gratis helpen, indien je minderjarig bent.
    Hiermee zal je het beste op de hoogte zijn van hoe het nou zit in jou situatie.
    Hier op CP kan iedereen wat zeggen maar strijkt het wel met de echte wet?

  • Ik reed met andere brommer achter hem.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.07.12 17:14:34:

    Citaat van jopitan

    Even alles op een rijtje:


    1- Je broer reed op de brommer, boven de maximale snelheid
    2- Je broer heeft geen rijbewijs en heeft zijn brommer niet verzekerd?
    3- Je broer heeft een ongeluk veroorzaakt
    4- Je broer is 16 jaar of ouder


    Dus als ik het goed begrijp rijd hij illegaal?


    nee hoor.
    Mijne reed meer maar is normaal, snelheidsmeter rekent altijd wat sneller aan. + er moet nog 9km af als ze het op de rollen zet.
    Die van mij reed sneller, zo gekocht.
    Niet aan geprutst dus originele motor.


    Die van mijn broer reed gewone snelheid.
    Autobesturder was gevlucht.
    Waarom weet ik zelf niet.

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Dat klopt.
    Vervolgends, waarom is de auto bestuurder gevlucht? Je broer veroorzaakte het ongeluk.


    - Je broer heeft geen rijbewijs.
    - Op wie zijn naam staat de brommer (Neem aan eén van je ouders).
    - Aangezien je geen verzekering hebt, (vanwege geen rijbewijs etc) is het voertuig geschorst.


    Kortom, dit zou inhouden dat je (indien de auto-bestuurder zich als nog meld) je de schade kunt gaan betalen.

  • Citaat van Knowboard

    Dat klopt.
    Vervolgends, waarom is de auto bestuurder gevlucht? Je broer veroorzaakte het ongeluk.


    - Je broer heeft geen rijbewijs.
    - Op wie zijn naam staat de brommer (Neem aan eén van je ouders).
    - Aangezien je geen verzekering hebt, (vanwege geen rijbewijs etc) is het voertuig geschorst.


    Kortom, dit zou inhouden dat je (indien de auto-bestuurder zich als nog meld) je de schade kunt gaan betalen.


    ja, hiervan ben ik op de hoogte, maar mn moeder heeft er niets mee te maken, mn broer is van zn 16de al weg van huis en bij mn vader gaan wonen, maar de rechter moet nog de prijs bepalen van de kosten, ik zou hier een c.a. Getal van hebben, takelkosten en 2 dagen daar staan was 500 per persoon ondanks ze samen getakeld zijn.
    Niemand weet hoeveel boete er nog bij kan komen?
    Politie beweerde hiervan geen prijs te weten,...
    Toch kwamer er 4 autos wat praten bij mekaar voor 2 mensen te ondervragen xS.
    (typfouten kan door gsm zijn)

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Citaat van scarface

    Zoals we uit je verhaal konden lezen kreeg je broer een ongeluk maar aan jou werden de papieren gevraagd dat klopt niet helemaal.


    ik reed met hem met de brommer.
    hij had een ongeluk.
    Zijn verzekering en dergelijke gevraagd, geen verzekering omdat hij pas gekocht was.
    Ik reed een stukje mee.
    Ik had geen verzekering en geen rijbewijs.
    mn brommer is mee opgetakeld geweest met die van mn broer, nu is mn vraag hoeveel boete zou er zijn voor mijn brommer (ongeveer)
    Takel kosten, al was garage 4 straten verder was iets van een 200 euro.


    Dus we waren met 2 brommers.
    Duidelijker kan dit volgens mij niet uitgelegd worden.

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

  • Ik snap niet waarom ze jou ook om je papieren hebben gevraagd, aangezien jij niks met het ongeluk te maken had. (Je had overigends ook beter moeten weten om er zelf ook niet vandoor te gaan, aangezien jij geen rijbewijs hebt etc).


    Maar goed,
    We kunnen niet inschatten wat voor boete je krijgt. Hiervan krijg je vanzelf wel een accept-giro thuis.
    Daarnaast weet ik niet eens of je de brommer wel terug kunt krijgen, aangezien je zonder rijbewijs + verzekering reed. (Ik zelf denk dat je die kwijt bent).


    Vervolgends nogmaals, is dit een raar verhaal. Hoe duidelijk je het ook uit wilt leggen of niet. Een bestuurder gaat er niet zomaar vandoor na een ongeluk. Zeker niet als diegene het niet veroorzaakt heeft.


    Dus het komt een beetje vreemd over.

  • Het is ten eerste dom om te rijden zonder rijbewijs je heb het verknald je moet of betalen of extra betalen voor opslag's kosten. Ja omdat je geen verzekering hebt er ook nog is bij kan dit een groot bedrag gaan kosten.


  • ja, mijn broer en ik rede op de steenweg, iemand slaagt in (m'n broer voel in het midden van de baan tegen een auto dus de auto sloeg in lanks een linker rijvak.
    Hij was dan in fout + politie geloofde het niet, Misschien had die wagen zelf geen verzekering?
    Maar vind het dan wel raar dat die persoon doorrijd als er iemand met 35/u tegen de auto rijd.

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 18.07.12 09:43:06:
    Ik hoop dat de rechter het nog begrijpt, als ik 15 ben is het normaal dat ik beide niet heb.
    De agent vroeg om mijn papieren toen ik zei dat ik weg ga.
    Die lagen dan thuis, dan vroegen ze rijbewijs en verzekering, deze had ik niet,...

    PaySafeCard te koop van 10EUR Voor slechts 8EUR paypal
    Geintereseerd?
    PM maar ;)


    Zoek je dutchleader?
    Stuur dan gerust een pm, bijna altijd op voorraad!


    Met vriendelijke groeten,
    Randy105a

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!