functie uitvoeren bij sluiten venster

• programmataal : javascript

ik heb een problem dat als ik mijn venster sluit bij mijn bestelformulier (die ik gedownload heb) dat hij als je dan op kruisje klikt en dan weer op bestel dat hij dat de 2 keer bij elkaar opteld tuurwel hij de eerste keer moet vergeten want toen is er niet voor niks op kruisje geklikt.

nu dacht ik dan zet ik er een function in dat hij de cookies leegd als het java venster sluit maar iemand enige iedee hoe ik dit moet doen ?

ik heb al lang op google zitten zoeken!

als u de oplossing heeft wilt u dan met uitleg geven zo mogenlijk want dan leer ik nog iets :D

alfast bedankt! voor u tijd en moeite

groetjes tim. ik hoop dat het zo duidenlijk voor u is

hier is het script
    voormulier.htm

DIT IS DE JAVA!

als iemand nog tijd over heeft wilt u dan ook uitleggen hoe if en variabelen maakt in java want volgensmij mnoet er bij java geen $ voor een variabelen toch maar var VERIABEL1? graag een kleine duidenlijke uitleg alleen als u tijd en zin heeft!!!!! en hoe je een variabelen oproepen in een if gewoon alleen als je je variabelen hebt de naam VARIABEL1 of if(var VARIABEL1) ?

doeg

• Zo, allemaal mooie reacties maar niemand die met een oplossing komt? Het is inderdaad Javascript en geen Java, wat best wel een cruciaal verschil is, maar moet dat vier reacties kosten?

Goed, ik denk, en dat lijkt uitzonderlijk in dit topic, wel de oplossing te weten. Helemaal zeker weten doe ik het echter niet, want de Javascript code is echt een chaos.

Regel 67 van voormulier.htm (Of toch formulier?):

PHP
    <input type="button" name="buttonName" value="Bestellen" onclick="BestelLijst()">

Hier staat dat de functie BestelLijst in de Javascript code moet worden aangeroepen als er op de button Bestellen wordt gedrukt. De eerste keer gaat dit prima, omdat de globale variabele aantal, bedrag, subtotaal en totaal op 0 zijn gezet bij het openen van de pagina, maar bij een tweede keer worden deze niet terug gezet.

De oplossing is simpel. De variabelen dienen niet globaal te zijn, maar te worden gedeclareerd in de functie BestelLijst.

• oke dat ga ik probeeren echt bedankt voor u duidenlijke uitleg en reactie!

dank u wel

groetjes tim

EEN VRAAGJE

kan ik ook dat ik als de bestel klik dat hij als hij dat javascript venster open dat hij dan en leegmaakt op als ze op kruisje kluikken dan hij hem dan leeg maakt ? want dit lukt mij niet sory of mischien een voorbeeldje ?

bedankt voor u hulp en tijd

groetjes tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!