if, elseif en else

• Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Ik moet if, elseif en else gebruiken.. maar ik weet niet precies hoe je dat gebruikt met date() functies..

Dit is wat ik tot nu toe even heb kunnen maken:

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• If en else en elseif is heel makkelijk.

Je moet het letterlijk vertalen.

IF = Als $maand = 12 dus december.
    Else = Anders $maand <= 11 dus de overige maanden.
    Elseif = Andersdan $maand > 12 dus een maand die niet bestaat.

• Citaat van H.Rayn

Code tags goed gebruiken aub

Gewijzigd.
    Was even vergeten bovenaan ook [code=php] te zetten ^o)

En nu terug naar mijn vraag :p

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Ik heb even voor je nieuwjaar geschreven, ik doe die andere expres niet in de hoop dat je der wat van leerd. Ik heb hem niet getest.

• Zo kan ik ook die andere doen ja:

PHP
    $weekend = 6 - date("w");

Maar dit is niet wat ik bedoel, ik moet if, else en elseif gebruiken :P daarbij was mijn vraag hoe? met de date() functies erin, want als ik het probeer gaat het niet goed :p

O o
    /||\
    /¯\

• Hoe gebruik je die if, else & elseif dan bij de echo's, want als ik het zo doe krijg ik deze error :S

Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';' in D:\Program Files\wamp\www\08.php on line 24

O o
    /||\
    /¯\

• Citaat van h4x0r666

Wat is daar allemaal fout aan, kan iemand het verbeteren?

Ik krijg deze error:
    Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';' in D:\Program Files\wamp\www\08.php on line 24

Error gegoogled? Error vertaald?

Zo ja, wat kreek je eruit? Wat betekent het?

• Citaat van BrokenTrack

Error gegoogled? Error vertaald?

Zo ja, wat kreek je eruit? Wat betekent het?

Gegoogled jup, kreeg allemaal van die probleem vragen van andere mensen waarbij de probleem niet hetzelfde was als bij mij en dus geen oplossing kon vinden maar het ligt zo te zien aan 1 symbol, dus tja vraag ik aan de ervaren scripters hier wat er fout gaat, als je me daarmee niet kan of wilt helpen.. hoef je ook niet te reageren ^o)
    [offtopic]Tenzij je banpunten spaart.[/offtopic]

O o
    /||\
    /¯\

• Welke regel betreft het? Kijk daar in de buurt. Je mist dus wat. Er is al aangegeven wat. Dus je weet nu dus ook wat je mist en waar ongeveer. Kijk daar dus en vergelijk het met je andere code wat daar het verschil mee is en dus wat je mist. Overigens, als je hulp wilt raad ik je aan om je houding te veranderen, je lijkt op deze manier, alyhans in mijn ogen, op een klein kind die het niet leuk vind om op zijn vingers getikt te worden en daarom maar kinderachtig en aanvallend gedraagt. Ff geen enters ivm mobiel.

• Test deze maar eens en daarna ga je maar gewoon weer zelf dingen opzoeken.

• Citaat van L.Groot

Test deze maar eens en daarna ga je maar gewoon weer zelf dingen opzoeken.

PHP
    ...

Heel heel erg bedankt (L) Dus je kan gewoon een variable in een if, else en elseif zetten en die vervolgends gewoon in een echo zetten? :O

Zodra ik hierop nog even een reactie heb gekregen mag er een slotje op :slotje: gracias

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!