MySQL foutje

• Database query:

Dit is de foutmelding:

PHP
    #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=73' at line 13

Misschien is het een domme foutje van mij, mar ik zie het probleem nu even niet.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

• Het is een gok hoor, of het werkt is vraag twee, anders kan je het eventueel nog handmatig aanmaken.
    Voorbeeld staat er al dus je kan het zo overnemen ;)

• Komt doordat je TYPE=MyISAM hebt. Dit moet ENGINE=MyISAM zijn.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Inderdad Jopitan, had het net al gevonden haha. maar nu heb ik deze fout voor mijn nieuws...

PHP
    #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'TYPE=CREATE TABLE `player_of_match` ( `pom_id` int(10) NOT NULL auto_incremen' at line 14

Query:

• 1: engine=mysam DEFAULT charset !
    2: is een ) vergeten.
    3: type= verwijderd !

Zo is getest en werkt dit waren wat simpele fouten die je kan voorkomen en zelf wel kan oplossen , om het nou meteen op criminalspoint te posten terweil je amper wat zelf heb geprobeert is ook wat .!

• scarface, dankje.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 13.06.12 13:15:32:
    Bij index krijg ik dit: Couldn't get file list

PHP
    $dbQuery = "SELECT * "; 

$dbQuery .= "FROM admin "; 
    $result = mysql_query($dbQuery) or die("Couldn't get file list");
    while($row = mysql_fetch_array($result))

En nee ik laat jullie niet alles doen, ik heb het eerst zelf geprobeerd.

• PHP
    $result = mysql_query("SELECT * FROM admin") or die (mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array($result))

Best wel onnodig om 2 variables te maken om 1 query te versturen ! Volgens mij als ik het goed heb deed je eerst "select *" in de variable en daarna "FROM admin"

• Desondanks ben ik toch berijd je te helpen post te rest van je script eens het hoeft niet persee aan de query te liggen die is na mijn mening niet verkeerd al weet ik nog niet hoe de tabel naam heet.

Kan je ook eens het stukje sql erbij gooien ?

• DI, maak even van de or die het volgende:

PHP
    or die(mysql_error());

Post dan even de error die je krijgt in dit topic.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Citaat van scarface

mysql_error had ik er ook al in maar hij zeikt je af terwijl je hem hulp bied dat is zijn probleem !

Ach laat hem lekker, niet op in gaan dan. Doe de rest maar via PM. Dit is niet zo handig voor google resultaten.

Maarja de TS moet even mysql_error() gebruiken in die(), zoals Scarface al had aangegeven.

• Error bij or die (mysql_error()); : No database selected.

Maar n mijn db connect ziet het er zo uit:

• Vanwaar ga je ineens van niet OOP naar OOP , Dit is voor mysqli neem ik aan ?

Je selecteert de database niet : mysql_select_db ("database");

Je gaat totaal niet netjes te werk dit script is leuk maar erg overdreven om aleen maar connectie met een database te maken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!