Cookie wet

• In nederland is sinds 1 juli de cookie wet aangenomen wat houd deze wet in?

en worden alle websites die cookies in je browser plaatsen zoals : http://www.fok.nl/ dat je eerst een intro krijgt en daarna pas door kan gaan als je akkoord gaat met de cookies?

en is dit geldig voor alle websites of alleen voor media websites?

Bijvoorbeeld ik gebruik ook cookies voor pocketmonsters.nl en crime-ware.nl

Waarom : Ik heb een cookie die zorgt dat je maar 1x kan inloggen en een cookie die zorgt dat je niet iedere keer als je de pagina verlaat uitlogt, de cookie houd alles netjes gecodeerd bij, mijn third-party cookie zijn onder andere google analytics.

Ook gebruik ik tijd cookies die bijhouden wanneer je voor het laatst op de pagina bent geweest zo dat je niet telkens alles opnieuw hoeft inteladen.

• als ik me niet vergis was dit meer voor social network websites webwinkels

maar om het kort te houden
    het is belangrijker voor websites met gegevens van klanten

maar als ik het verkeerd zeg moet iemand het zegen :p

• Cookies die bepalend zijn voor het functioneren van de websites zijn toegestaan. Dus de inlogcookies zijn toegestaan.
    Stel je hebt Google Analytics op je website draaien, dan moet je expliciet toestemming vragen van de gebruiker of hij de cookies wil toestaan of niet.

Ik ga me momenteel niet aan de nieuwe cookie wet houden en wacht wel tot ze contact überhaupt opnemen.

De volgende websites zijn tot nu toe de enige die de cookiewet (deels) naleven:
    - fok.nl
    - telegraaf.nl

De andere grote websites lappen de regels momenteel ook aan hun laars, waar ik het ook gewoon mee eens ben. (bijvoorbeeld google, facebook, tweakers enzovoort)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Cookiewet is overigens voor alle websites. Ook dus die van de overheid, die deze zelf nog niet naleven.

Overigens zou Google is voor de grap ELKE keer dat je de website bezoekt toestemming moeten geven, met een link naar de nieuwe wet. Kijken hoe lang de wet dan nog stand houd...

• Moet je dan als Belg, die een site heeft op een belgische server, vragen aan de nederlandse bezoekers of ze dit willen?

Het lijkt me niet logisch dat grote bedrijven van bv Amerika, dat die gaan na gaan of er toevallig een bezoeker is van Nederland en het daarom vragen.

Weet niet in welke landen zo'n coockiewet al is, dus Amerika is gewoon een voorbeeld.
    Geld er in belgie ook al zo'n wet?

• Citaat van zwemmer

Moet je dan als Belg, die een site heeft op een belgische server, vragen aan de nederlandse bezoekers of ze dit willen?

Het lijkt me niet logisch dat grote bedrijven van bv Amerika, dat die gaan na gaan of er toevallig een bezoeker is van Nederland en het daarom vragen.

Weet niet in welke landen zo'n coockiewet al is, dus Amerika is gewoon een voorbeeld.
    Geld er in belgie ook al zo'n wet?

Ja. Websites die in Nederland gehost worden of websites die hun diensten willen leveren in Nederland moeten zich aan deze wet houden. Dus ja, een hopeloze wet.

Het is digitaal allemaal heel makkelijk een wet te bedenken, maar ze werken het nooit maar dan ook nooit goed uit en voeren deze wetten ook in zonder enige kennis van een computer.

Voor belgie: http://www.zoekmachine-marketi…weldra-ook-in-belgie.html

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Ja TOT 450k. Ze geven toch altijd eerst een waarschuwing.

• de cookie wet is een europese wet. maar wordt landelijk gecontroleerd. in Nederland betekent dit dat de opta controleert of je hem na leeft. omdat landelijk wordt geregeld wordt er in elk land een andere interpretatie van de regels uit gevoerd. in Nederland betekent dat dat je toestemming moet vragen.

Wat mijn bekent is is de interpretatie in Engeland anders hier hoeven ze alleen er op attenderen dat er cookie wordt geplaatst en geld er opt out beleid.

Je moet je houden aan de wet van het land waar je in woont. Of waar je bedrijf is gevestigd. dus als belg moet je aan belgische regels houden. met uitzondering als je nederlands bedrijf hebt.

Ik denk dat een kleine hobby website niet gouw de aandacht trekt van de opta. immers hebben ze veels te weinig man kracht hier voor.

• die wet is gewoon klets er zijn alleen al in nederland meer website's dan er inwoners zijn..

Hoe willen ze dit controleren.

En als ze deze wet duidelijk willen maken zullen ze iedereen moeten informeren elke internet gebruiker in nederland

• Citaat van eeyk

oké nu is het echt niet meer serieus : http://webwereld.nl/nieuws/110…ldt-voor-hele-wereld.html

hoe gaan ze dit handhaven? :$

Haha niet:)

Leuke van FOK.nl trouwens is hun naleving van de wet.
    Ik wil geen cookies op mijn browser hebben, daarna verschijnt nog een scherm waarmee ik alsnog kan accepteren:p

Ik ga de wet binnenkort eens goed bekijken en dan overwegen om het wel of niet toe te passen. Google analytics gooi ik er binnenkort maar af.
    Ik heb inmiddels een eigen statistieken script.

• Vindt dit al wel een beetje oud nieuws, heb deze hype al een maand geleden meegemaakt en ben nu prima op de hoogte van de hoe en wat.
    Maak je er niet teveel druk over, de naam is al meer dan de inhoud.

• Citaat van Ferhat.Remory

In Nederland, geldt al voor gans Europa.

Nee want de echte wet in Europa word pas ingevoerd in 2013, want de politieke partijen in Nederland overtreden zelf de regels, bijvoorbeeld de PVDA PVV D66 SP GRLINKS en zelfs de ing en abn gebruiken tracking cookie.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!