Formule 1 klassement

• Script/programmeertaal: PHP/SQL
    Probleem (duidelijke uitleg vereist):
    Ik ben bezig met een project over Formule 1, ik heb een tabel coureur met alle coureurs erin en een tabel met uitslag, nu ben ik bezig met het klassement pagina maar ik kom er niet uit. De code die ik momenteel gebruik laad meerdere malen dezelfde coureur en telt de punten uit uitslag niet bij elkaar op.

Code:

De database ziet er als volgt uit:

Alvast bedankt voor uw hulp en tijd.

• geen idee of die ifjes goed zijn dat heb ik niet bekeke
    maar

PHP
    $punten + 25;

bestaat niet
    moet

PHP
    $punten = $punten + 25;

zijn of

PHP
    $punten += 25;

die doen bijkde hetzelfde en ook wat de ciode zou moeten doen.
    Dit moet dan zo in iedere if.

• Zou je mogelijk een kleine data dump kunnen geven van de tabel coureur en uitslag? En mogelijk een screen van wat je krijgt?

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Data uit de tabel: Coureur

PHP
    INSERT INTO `coureur` (`idCoureur`, `Achternaam`, `Voornaam`, `Tussenvoegsels`, `Nationaliteit`, `Geboortedatum`, `Foto`, `Bijzonderheden`) VALUES
    (1, 'Vettel', 'Sebastian', NULL, 'Duitsland', '1982-03-14', 'SebastianVetel.jpg', NULL),
    (2, 'Button', 'Jenson', NULL, 'Engeland', '1980-01-19', 'JensonButton.jpg', NULL),
    (3, 'Webber', 'Mark', NULL, 'Australie', '1976-08-27', 'MarkWebber.jpg', NULL),
    (4, 'Hamilton', 'Lewis', NULL, 'Engeland', '1985-01-07', 'LewisHamilton.jpg', NULL),
    (5, 'Massa', 'Felipe', NULL, 'Brazilie', '1981-04-25', 'FelipeMassa.jpg', NULL),

Data uit de tabel: Uitslag

Een voorbeeld is te vinden op:
    http://formule1.vcowa2.nl/?p=klassement

• Ik heb momenteel alles gekopieerd en getest lokaal. Ik heb alle data overgenomen, maar bij mij komen er gewoon netjes 5 rijen uit. Zowel in MySQL Workbench en in de Mysql Database als in PHP.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Bedankt allemaal voor jullie hulp, ik heb het opgelost met behulp van de onderstaande code.

PHP
    <?php
    	$sql = mysql_query("SELECT DISTINCT c.idCoureur, c.Voornaam, c.Achternaam, sum(punten) AS spunten FROM coureur c, uitslag u, puntentelling p
    						WHERE c.idCoureur = u.idcoureur AND u.positie = p.positie
    						GROUP BY Achternaam, Voornaam
    						ORDER BY spunten DESC, Achternaam")or die(mysql_error());
    	while($info = mysql_fetch_assoc($sql))
    	{
    		echo'<tr><td><a href="?p=coureur_profiel&cid='.$info['idCoureur'].'">'.$info['Voornaam'].'</a></td><td><a href="?p=coureur_profiel&cid='.$info['idCoureur'].'">'.$info['Achternaam'].'</a></td><td>'.$info['spunten'].'</td></tr>';
    	}
    ?>

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!