Weet iemand hoe ik een afmeldt link maak voor de mails?
want volgens ik had verstaan moet je als je een site hebt dat af en toe een mail stuurt een afmeldt link nodig?
Weet iemand hoe ik een afmeldt link maak voor de mails?
want volgens ik had verstaan moet je als je een site hebt dat af en toe een mail stuurt een afmeldt link nodig?
Simpel
Maak als link:
http://www.jewebsitenaam.nl/afmelden.php?naam=Kurene
Dan maak je een script op die pagina en dan met een mysql query. Hierin wordt bijvoorbeeld afmeld op 1 gezet.
En dan bij je nieuwsbrief sturen dat die alleen de leden bericht stuurt waar afmeld op 0 staat.
dus iets in de admin panel van Dat de leden waarbij nieuwsbrief 0 is niet versturen?
Nee, hij bedoelt dat 0 mails wel versturen is, en 1 niet.
Maar om dit makelijker te doen, kun je ook de type op ENUM zetten en dan true, false aanmaken. Waneer nieuwsbrief false staat, verstuur je geen mails meer naar die gebruikers, en true stuur je wel mail toe.
Sorry, maar ik kan niet volgen...
Je zet in je tabel "users", of hoe je hem ook noemt,
nieuwsbrief (ENUM, 'true','false'), standaart-waarde: true.
Dan bouw je zelf een afmeld link, en waneer iemand op die link klikt, meld hij zich af. (Dus update je nieuwsbrief en verander je de waarde van true naar false).
Dan stuur je alleen gebruikers een e-mail waar de nieuwsbrief waarde "true" is, en mensen die "false" hebben stuur je niets.
Note: Was iets vergeten te melden, je moet wel toevoegen in je "send mail script" dat je alleen users een nieuwsbrief stuurt waar de nieuwsbrief waarde op true staat!
Maak als script:
afmelden.php
<?php
mysql_query("UPDATE `users` SET `nieuwsbrief`='false' WHERE `gebruikersnaam`='".$_GET['naam']."'");
echo "Je bent succesvol afgemeld.";
?>
als afmeld link:
http://www.jewebsite.nl/afmelden.php?naam=Zijn/haar naam
Simpel script. Zelf beveiliging toevoegen of uitbreiden
Oke, ik ben kolom aan gebruikers aan het toevegen en heb net dit gedan:
Naam: Nieuwsbrief
type: ENUM
wat bij lengte?
en moet er bij standaardwaardes zoals aangegeven en dan zelf invullen?
standaard waarde true
zet lengte maar op 6.
Je zult overigends wel 'true','false' precies zo in moeten vullen zoals ik het nu plaats. Dus ook met de '',''. - Anders krijg je een error!
Success!
Maar snap niet
dus standaard waardes op 'true'
collatie? en waar moet ik false dan opgeven?
Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.05.12 17:45:16:
fout!?
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '6) NOT NULL DEFAULT '''true''' AFTER `account_code`' at line 1
dat geeft mn mysql als ik dit doe:
Naam: nieuwsbrief
type: ENUM
lengte/waarden: 6
standaardwaarden: zoals aangegeven:
[offtopic]Misschien is het verstandig om eerst de basis principes van PHP/MySQL te leren. Zo leer je er namelijk niet veel meer van, maar kom je eigenlijk alleen maar terug met problemen die vrij simpel op te lossen zijn.[/offtopic]
Je kunt het overigens ook simpel doen met een INT, 0=off, 1=on, waarbij leden die 0 hebben geen mail krijgen en de overige leden met 1 wel.
Je kan beter een tinyint gebruiken dan een ENUM, neemt minder ruimte in
je kan beter geen naam gebruiken maar ID.
oke, wat moet ik nu doen?
Zo te zien heb je me mail ontvangen. Volgens de OPTA moet je een afmeld link hebben.
Citaat van Victinioke, wat moet ik nu doen?
ja, weet het... maar zoek nu hoe ik hem invoer
Bekijk het script is wat ik heb gepost.
Je kan namelijk ook je users backupen en een nieuwe tabel maken en die noem je: gebruikerss op die tabel stuur je de mails en laat je ze afmelden en wil je weer een nieuwsbrief versturen dan voer je de nieuwe users gewoon simpel weer in.
Citaat van Victinija, weet het... maar zoek nu hoe ik hem invoer
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!