Wanneer kan je zeggen dat iets door jouw is gemaakt?
- Stel je begint met criminalsred en doet paar updates maar laat delen liggen, ben jij dan de maker (met recht op alles?)
Met vriendelijke groet,
Malik
Wanneer kan je zeggen dat iets door jouw is gemaakt?
- Stel je begint met criminalsred en doet paar updates maar laat delen liggen, ben jij dan de maker (met recht op alles?)
Met vriendelijke groet,
Malik
Je bent dan de maker van je eigen updates, dit geeft je nog geen recht op alles als er nog originele criminalsred scripts aanwezig zijn.
(natuurlijk wel de recht om het te gebruiken)
Wat je zelf maakt is intellectuele eigendom, dit mag je dan verkopen/..
Dat betekend niet dat je recht hebt om de criminalsred source te verkopen (weet niet onder welke publieke licentie deze valt dus het zou kunnen dat je het wel mag verkopen maar ik bedoel het als voorbeeld)
Als het zo makkelijk was, als je een source wat aanpast, een update'tje erbij, maakt de source niet van jou.
Als jij de source helemaal zelf hebt geschreven heb je recht op alles.
Je mag je zelf gescripte updates wel verkopen.
Bedankt en Criminalsred wat voor licentie heeft die weten jullie dat?
(heb source gekocht maar ben erachter gekomen dat het criminalsred is)
Het blijft natuurlijk een moeilijke kwestie.
Als jij kunt aantonen dat jij het vanaf 0 hebt gescript en echt hard hebt aangepast.
Er is ook geen bedrijf dat rechten heeft op criminals red dus dat maakt het ook al makkelijker.
Verder gaat iemand je niet zomaar aanklagen zonder garantie dat het ook echt wat oplevert.
ik heb altijd de vraag hoe zie je dat een source zelf geschreven is.
malik dat [users] maakt niet zo veel uit dat gebruik ik bijna altijd omdat ik daar zo aangewend ben geraakt.
ik ben nu bezig met een pokémon game die ik 100% zelf tiep maar het bewijs is denk ik de style scripten die ik gebruik.
Heb jij het gemaakt ? Jouw copyright
Gebruik je werkt van anderen ( en ga je daaruit door ), Niet jouw copyright, alleen hetgeen wat je er aan hebt toegevoegd.
Dus kan je dat niet als "van jezelf" claimen.
ik heb een marzzel ik maak de code 100% zelf en ik weet dat er wel andere pokémon games zijn maar die hebben veel andere opties dan ik heb.
Het Europese hof heeft zonet een uitspraak gedaan waarin ze iemand die een bepaalde code namaakt (zelf na schrijft) werd vrijgesproken.
Het lijkt dus dat als je de structuur van criminals red zou naschrijven vanaf 0, dat je zeker bent dat je alle rechten hebt.
Bij grafisch werk dacht ik dat het was dat als je 25% veranderd, dat het dan onder je eigen copyright valt, maar weet ik niet meer zeker.
Voor sources zou ik veilig spelen en zeggen:
- de codes die je zelf schrijft, zijn jou auteursrecht. Als men ze steelt mag men ze niet gebruiken. Men mag ze echter wel namaken.
- Criminals is open source en mag je gratis gebruiken. Niemand kan aantonen dat hij de originele maker is en dus mag je dit ook verkopen. Verder heeft het geen licentie en mag je er mee doen wat je wilt.
Maar zelfs dan nog zou ik niet zeggen dat je het zelf gemaakt hebt, want men lacht je gewoon uit. Iederene kent de criminals sources.
- Je mag wel copyright onder je site zetten, dat is geen probleem.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!