Botters stoppen?

• Beste,

Er heeft iemand een bot gemaakt voor een spelletje van me. (online rpg game) nu heb ik de captcha al aangepast. Wat kan nog meer helpen om die bot tegen te houden?

Wat doet het progamma?
    - Automatische ranken.
    - Dingen uitvoeren.

Wat heb ik allemaal al?
    - Captcha op elke pagina (helpt dus niet)

Iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen!?

Groetjes,
    Fitim.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • CAPTCHA is een van de meest irritante dingen die er bestaat.
    Wat ik zou doen is een INPUT field in de form doen (niet hidden) en deze dan position absolute geven en left: -99999px; geven waardoor die naar buiten spaced en voor de normale gebruiker niet te zien is. Dus zodra ie wordt ingevuld, weiger je het.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Ja maar dan kunnen normale mensen er niet op. Als ik de form left: - 99999px; geef. Is er geen andere oplossing?

Citaat van jopitan

CAPTCHA is een van de meest irritante dingen die er bestaat.
    Wat ik zou doen is een INPUT field in de form doen (niet hidden) en deze dan position absolute geven en left: -99999px; geven waardoor die naar buiten spaced en voor de normale gebruiker niet te zien is. Dus zodra ie wordt ingevuld, weiger je het.

• Citaat van Fitim

Ja maar dan kunnen normale mensen er niet op. Als ik de form left: - 99999px; geef. Is er geen andere oplossing?

Ik heb het niet over de form element maar de input waar dat allemaal in moet. ;)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Bot kijkt naar de html:}

Citaat van diestro

Als je een goede captcha maakt, heeft niemand er last van en is hij ook niet te omzeilen door een bot.

jopitan, ik begrijp niks van jou verhaal met die input. Mensen kunnen toch op tab drukken en ook bij die input komen en waarom zou een bot die input wel invullen?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.04.12 23:16:00:
    Ja maar als de input left 9999px heeft dan zien normale mensen niks? Wat voor alternatief is daar dan voor?

Citaat van jopitan

Ik heb het niet over de form element maar de input waar dat allemaal in moet. ;)

• De captcha word gewoon gedaan in php maar ik bedoel de inputs zijn in html. Iemand enige idee hoe ik die botters kan stoppen? Zijn erg irritant namelijk.

Citaat van eeyk

fitim waarom doe je dat via html dan en niet via php? met een image captcha?

• Zie het zo:

PHP
    <form>
    <input type="text" name="username" />
    <input type="text" name="b0t" style="position: absolute; left: -9999px;" />
    </form>

Hierdoor is het veld "username" zichtbaar voor de normale gebruiker, maar het veld b0t niet. Een bot die leest gewoon alle elementen uit binnen een FORM element. Oftewel die vult het veld "b0t" ook in omdat hij die wel ziet (en de gebruiker niet).
    Dus zodra het veld "b0t" wordt ingevuld, weet je dat het een bot is, omdat een normale gebruiker dat veld niet ziet. (tenzij hij in de broncode kijkt, maar dan is het ook al niet helemaal betrouwbaar)

Om te voorkomen dat een gebruiker toch perongeluk op het 'onzichtbare' veld komt doormiddel van TAB, moet je er ook een OnFocus opzetten die automatisch de Focus weer blurt.

• Ze moeten klikken op een button (rpg) dit heeft dus geen zin omdat ze moeten klikken dus die bot klikt gewoon op de button. En niet op name="b0t":hmm:

• Klopt maar een rekenmachine wel:} Als er staat: 1+2 dan kopiëren ze gewoon die 1 en die 2 plakken ze die op de rekenmachine en dan zegt de rekenmachine 3 kopiëren ze dat en plakken ze dat in de input.

Citaat van eeyk

waarom doe je geen reken som captcha maken? ik ken geen bot die kunnen rekenen van een image.

• Heb al beter idee:P Ik vervang de cijvers voor woorden die kunnen ze ook niet invullen op een rekenmachine:cheer:

voor de mensen die het ook gaan gebruiken doe dit:

PHP
    $cijfers       = array(0 => "nul", 1 => "&eacute;&eacute;n", 2 => "twee", 3 => "drie", 4 => "vier", 5 => "vijf", 6 => "zes", 7 => "zeven", 8 => "acht", 9 => "negen");

Nog tips?

Citaat van glammiiee

maar dan doe je random:
    1+3
    3*2
    4/2

• Geavanceerde bots kunnen gewoon dat soort dingen uitlezen hoor. Er bestaan zelfs bots die ReCaptcha de baas zijn.

• Ja klopt het valt dus niet te stoppen?

Citaat van jopitan

Geavanceerde bots kunnen gewoon dat soort dingen uitlezen hoor. Er bestaan zelfs bots die ReCaptcha de baas zijn.

• Wat ik zou doen is 3 captcha's met een random om de 10 minuten fixen.

de ene x dit de andere x dat... en het is om de 10 minuten dus gewone lid heeft er geen last van.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!