• hallo allemaal,

Ik heb hier een pc staan met windows xp erop en heb veel dingen gehoord over ubuntu, maar wat zou nou echt de voor en nadelen ervan en hoe weet ik zeker dat mijn pc dit systeem kan trekken. en is een dual boot echt nodig of kan ik ook alleen ubuntu draaien? als jullie specs nodig zijn van de pc hoor ik dat graag en zal ik ze posten.

indien je enkel ubuntu kan draaien zou ik graag een goeie backup van me pc hebben maar het windows backup programma vind ik niet wat. deze backup zet ik dan over op mijn huidige pc.

met andere woorden ik zou graag de echte ups en downs willen weten van dit besturingssysteem en wat jullie ervaringen ermee zijn.

mvg. Lars

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vindt niet dat Ubuntu sneller is. Ik vindt het eerlijk gezegd zelfs slomer dan Windows. Verder kan je het zover uitbreiden zover jij wilt. Iets dat in Windows weer niet kan.

• Dat Ubuntu sneller is dat weet ik eigelijk niet,
    Wel moet je rekening houden dat Office natuurlijk niet goed draait/niet draait maar ja daar in tegen heb je wel open office,

Het is een keuze die je maakt voor een bestuuringssysteem,

De ene kiet windows en de ander kiest linux

Gr
    Jeffreyh

• dus echte pluspunten zijn er niet? die pc wou ik dan gewoon gebruiken om dingen snel op te zoeken niet echt een pc die constant in gebruik is. en een ander besturingssysteem leek me wel een keer leuk maar echte voordelen zitten er dus niet in?

• Ubuntu is in eerste instantie doorontwikkeld, en wordt steeds zwaarder. Als je een snelle ubuntu wilt moet je 10.04 installeren, dat is de versie voor Unity. en die draait bloedjesnel op simpele pc's

Klein voorbeeldje:

P3 1.6Ghz
    256MB Ram
    20GB HDD
    Ubuntu 10.04

En draait als een zonnetje :)

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Citaat van buffy

Ik vindt niet dat Ubuntu sneller is. Ik vindt het eerlijk gezegd zelfs slomer dan Windows. Verder kan je het zover uitbreiden zover jij wilt. Iets dat in Windows weer niet kan.

Is niet de snelste distro maar zeker sneller dan elke windows setup.
    Daarnaast ( is zoals vermeld ) word Ubuntu steeds groter en groter, ik heb zelf nooit een versie hoger dan 10.04 gedraait ( zit zelfs volgens mij nog op 9 ) en dat racet alles er uit.
    Alternatief is Mint, een distro gebaseerd op Ubuntu ( zelfde software ) alleen andere mensen houden het bij en deze is vooral gebaseerd op snelheid met zo min mogelijk hardware requirements.

• Citaat van Jackie

Of je installeerd gewoon gnome terug. En dan via login panneel gnome kiezen :cheer:

Maakt alsnog niks uit want de repositories worden niet meer geupdate door Canonical en als je updates van hogere versies gaat gebruiken, wilt die ook automatisch updaten (omdat hij dan alle software pakketten van dat kanaal update)

• Citaat van Jackie
    PHP
    sudo apt-get install gnome-shell

Daar lijkt me niks mis mee?

Maar dan heb je alleen Gnome, en dan ?
    Ik heb het over alle andere pakketten, linux images en programma's die niet meer ondersteund/geupdate worden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!