Mail bericht bij registratie

  • Beste Collega's.


    Ik ben sinds gisteren even de aan het registratie proces aan het werken van mij community.


    Ik wil namelijk een bericht toevoegen in de mail met enkele instructies.


    Maar vind nergens in de database en of het script waar ik dat bericht kan bij zetten zodat het mee in de mails word verzonden bij zonet geregistreerde leden.


    Kan iemand me even een pm sturen om me desnoods te kunnen helpen aub?


    ps: het is vrij dringend :s



    Met dank bij voorbaat!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je net na registratie een mail wil versturen kan je gebruik maken van de php functie mail:


    http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php


    Om er voor te zorgen dat ook hotmail hem niet laat verdwijnen in de spam folder moet je goede headers neer zetten. Een uitleg hierover kan je hier vinden:


    http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders


    Dit laat zien hoe het correct, of ieder geval dat het goed terecht komt :). Verder wanneer je de variables tijdens registratie wilt gebruiken is er geen enkel probleem hiermee, vb:


    PHP
    <?php
    $headers = ....
    
    
    $message = '
        Je hebt jezelf zojuist geregistreerd met de gebruikersnaam: ' . $_POST['username'] . '.
    ';
    ?>


    en deze dan in de hierboven genoemde functie te verwerken (mail()). :)

  • patrick bedankt.


    Maar er is al een mail na de registratie.
    Ik wil er enkel een bericht bij voegen bij het huidige bericht.
    het zijn enkele details om hun lidmaatschap te confirmen zeg maar.
    Maar ik vind nergens in de script waar ik het kan wijzigen.
    Kan jij me misschien even helpen aub?


    Pm me je msn ofzo even dan kunnen we verder praten? :s

  • Als je in het script zelf kijkt zul je het vgm al vrij snel vinden vanwege dat dit wel zal aangegeven zijn als $txt = ; of $body = ;.


    Wat je ook kan doen is zoeken met ctrl + f naar de tekst in het bestand het toevoegen van tekst ervan is dan gewoon een string aanpassen :).

  • Vinden we nergens.
    Ik heb dan zelf eens geprobeerd door een tabelletje aan te maken en de script aan te passen. maar steeds geen resultaat :s


    Kan iemand me pm'en om me via msn ofzo te helpen? :s

  • het script..




    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.04.12 11:08:05:

    Citaat van Ferhat.Remory

    Welk script gebruik je ...


    Het is allemaal Webspell 4.2.3

  • Regel 80;


    PHP
    if(mail($ToEmail,$header, $Message, "From:".$admin_email."nContent-type: text/plain; charset=utf-8n")){
                    redirect("index.php",$_language->module['register_successful'],3);
                    $show = false;
                }


    en op regel 79;

    PHP
    $Message = str_replace(Array('%username%', '%password%', '%activationlink%', '%pagetitle%', '%homepage_url%'), Array(stripslashes($username), stripslashes($pwd1), stripslashes($activationlink), $hp_title, $hp_url), $_language->module['mail_text']);


    Zoals je ziet wordt de tekst zelf opgehaald vanuit een taal bestand (mail_text) met variables die worder neer gezet als: %iets% aka als je nog niet wilt toevoegen zal je het in dat talen bestand moeten toevoegen (en als je een extra link zou willen toevoegen).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!