Nieuws systeem undefined x

• Ik heb een nieuws systeem gevonden en deze aangepast en een paneel er in gebouwd zodat admins ook nieuws kunnen posten zonder de database in te gaan.
    Nu heb ik alle errors weg gehaald behalve een.

Notice: Undefined index: x in /home/admin/domains/***/public_html/nieuws.php on line 75

Mijn code:

Alvast bedankt!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik krijg nu deze error.

Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /home/admin/domains//public_html/nieuws.php on line 35

Mijn code nogmaals:

Waar mist hij dan een ; of "?
    Of moet aan het begin van de echo op regel 35 geen 'maar een "

• Je hebt ook een fout in je enkele accent tekens.
    Regel 35 moet worden:

PHP
    echo '<hr><b>Reacties op het nieuws \\''.htmlspecialchars(stripslashes($data['titel'])).'\\'</b><br><br>';

Als je '' na elkaar zet, dan sluit je de vorige quotes weer.
    Dus ofwel vervang je '' door ' ofwel escape je ze met het \ teken ervoor te zetten: \''

• Vervang simpel:

PHP
    elseif($_GET['x']== "toevoegen" )

met:

PHP
    elseif(isset($_GET['x']) && $_GET['x'] == "toevoegen" )

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• K.rens , Moet je ook elke echo niet :

PHP
    echo "<hr><b>Reacties op het nieuws '.htmlspecialchars(stripsplashes($data['titel'])).''. </b><br><br> ";

Zo doen ? Is wel handig tegenwoordig om daar meer over te weten te komen zodat er minder reacties hierover worden gemaakt.

• scarface: ik weet niet of je de code zo bedoelde, maar zoals hij hierboven staat kan hij niet werken.

Als je in een echo een commando verwerkt, moet je altijd eerst de openstaande echo eerst sluiten.

PHP
    echo "ik open het met dubbel accent, 
    daarna sluit ik het:".'Ik zet
    een punt als ik met een volgend deel in de echo wil beginnen, hier kun je trouwens ook een commando 
    zetten als volgt: '.htmlspecialchars('Dus 
    ook eerst weer de quotes sluiten voor je een 
    functie aanroept.');
  • @Alle bovenstaande reactie's bedankt.
    Met jullie hulp zijn veel errors weg.
    Alleen weet ik nu niet waarom hij weergeeft als ik een nieuws artikel toevoeg dat ik krijg dat ik geen administrator ben.
    Terwijl het ingevoerde wachtwoord goed is.
    Dit is de error die ik nu krijg na wat aanpassen.
    Parse error: syntax error, unexpected T_IS_NOT_EQUAL, expecting ',' or ')' in /home/admin/domains//public_html/nieuws.php on line 88

En de nieuwe code.

Bedankt voor de hulp nogmaals en Koen bedankt voor de uitleg met de accent.

• PHP
    elseif (isset($_POST['wachtwoord'] != '.$password.'))

naar

PHP
    elseif ($_POST['wachtwoord'] != $password)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Zet dit:

PHP
    //Administrator wachtwoord:
    $password = "482301R"; // Het wachtwoord om updates toe te voegen.

BUITEN de ubb functie.

• Gênant:$

Kun je mij met nog een probleem helpen.
    Alles werkt nu behalve de nieuws weergave.
    Ik heb dit gepost:
    Vandaag is het nieuws systeem gelanceerd.
    Met dit systeem kunnen wij jullie op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes.
    Ook kunnen jullie reageren op een nieuws artikel indien jullie dit willen.

En daar komt dit uit:
    Vandaag es>yb>> Met dj ji>es>b>> Ook klles>i>nde dllen.<>

Ik heb nu lopen zoeken maar ik snap niet hoe het nu zo weergegeven kan worden.
    Bedankt iedereen voor de hulp trouwens.

• Citaat van Hood

In mijn database staat het wel goed.
    De codering hoort toch gewoon het zelfde te zijn aangezien het gewoon PHPmyAdmin is.
    Of begrijp ik je verkeerd.

K.Rens heeft het hier over de Collatie van de table. Kijk in je phpmyadmin en dan in het overzicht van je tables staat er achter de tabelnaam in een andere kolom "Collatie". Standaard is dit latin1_swedish_ci

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!