Php bestand bewerken

• Goede dag beste leden.

Ik zit met enkele vraagjes ik ben nu bezig met een compleet admin gedeelte en daar heb ik een aantal talen bestanden. Die staan in een map in de ftp zeg maar maar nu is mijn vraag hoe ik die bestanden kan weer geven in een php bestand. En hoe ik dan dat script zeg maar kan weergeven in een textarea zodat ik het ook kan bewerken. Zeg maar een online php editor.

Groetjess

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Zoals ik het nu zie als ik het lees heb je een taal bestand die je include via een manier waarop er language variables onstaan. Die wil je aanpassen via een aparte pagina in je ACP.

Aka not done.

Wanneer je een interface wilt creëren voor het vertalen van je website zal je het toch echt op moeten slaan in je database. Hierdoor kan je dan weer een cache creëren die de load van je website verlaagt.

Anyway, slimste is een database tabel aan te maken waar in je je language variables opslaat en die zo uit de database haalt :-). Dan kan je er voor zorgen dat het makkelijk vertaalbaar is online :).

• @ patrick

wat ik bedoel is net zo iets als directadmin:)
    dat je je scripts ziet staan @ een tabel zeg maar
    en vandaar uit ook kan bewerken..

• Je zou een textfield kunnen maken en hier de data in laten plempen van de language files.

PHP
    <?
    $_fh = fopen('pirate-language.php', 'r');
    fclose($_fh);
    ?>

Dan laat je $_fh in de textfield plempen. Dan kun je er zelf nog over nadenken hoe je het gaat stylen enzov.

Dan gewoon weer hetzelfde fopen gebruiken om de content op te slaan in het zelfde bestand. Meestal voldoet CHMOD 755 voor het kunnen schrijven en lezen van een bestand.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!