Domein registratie aanbieden

• Voor een toekomstig project wil ik zelf enkel domein registratie aanbieden, ik ben zelf op zoek gegaan of het mogelijk is om via een API van een hosting bedrijf dit te automatiseren enkel lijken ze allemaal bedoeld voor je eigen account.

Is het mogelijk om via een API je eigen domeinregistratie service aan te bieden zonder een erkend registrar te worden?

De bedoeling is dus dat domeinen gecheckt kunnen worden, deze geregistreerd of verhuist kunnen worden zonder dat de koper naar een andere site wordt gestuurd.

Kan iemand mij hier uitleg over geven (mag ook via MSN).

[offtopic]Ik hoef geen onzinnige reacties, het maakt mij totaal niet uit als de markt al volzet is met dit soort diensten e.d
    Dus ga daar ook niet over beginnen![/offtopic]

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heey dein,

Ja dit kan zeker, maar het nadeel hier van is dat dan bij dat hosting bedrijf genoeg saldo moet hebben om het domein te kunnen bestellen. Anders werkt het niet. En als registrar is dat niet zo. daar werkt het anders.

Hopelijk genoeg info.

Gr, mentimjojo

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• Dus mijn rekening bij de registrar moet altijd hoog genoeg zijn, en wat nu als er door achterstand (vanwege vakantie bijvoorbeeld) het saldo op is en iemand een domein bestelt ?

En de domein houder kan ook gewoon alles zelf aanpassen zoals DNS e.d ?

• Ik zit bij MijnDomeinReseller. Daar heb ik een plus pakket, kosten euro40 per jaar en de kosten van de domeinnaam. Dan heb je een volledige API met registreren, verhuizen, NS wijzigen en houdergegevens wijzigen. Vele extensies zijn er beschikbaar en voor het eerste jaar betaal je slechts euro10 abonnements kosten.

Als je in Nederland woont (Belgie weet ik niet zeker) dan krijg je gewoon een factuur achteraf die je binnen 2 weken moet voldoen. Dus de 1e van april krijg je de factuur over alle acties in maart.

Enig nadeel is dat in de WHOIS staat als registrar MijnDomeinReseller (of MijnInternetOplossing) en dus niet je eigen naam.

Meer info: http://mijndomeinreseller.nl

Hopelijk heb ik je goed geholpen.

• @Ferhat,
    Versio heeft een API maar deze is naar mijn weten een beetje te complex plus je kunt niet achteraf betalen wat voor veel bedrijven juist handig is.

Daarnaast ben je bij MDR voor met name de niet .nl extensies veel goedkoper uit doordat Versio ook bij MijnDomeinReseller zit. Houd dus in dat als je Versio's API gebruikt je van 3 instanties afhankelijk bent en dat de klant wellicht een beetje gek wordt :).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!