• Mijn snelle vraag gaat over een tussen persoon..

Is het mogelijk om bevoorbeeld een soort van markt te starten (online natuurlijk)
    Waar de koper eerst het geld naar een tussen persoon moet sturen en nadat de de koper hetgene heeft gekregen dat het geld dan wordt door gestuurd naar de verkoper? of juist dat de verkoper het aan een tussen persoon geeft die checkt of het in orde is en ook de bedrag ontvangt en beide weer doorstuurd als het oke is.. en dan een kleine bedrag in rekening brengen voor de fear trading service?

Dit maakt alles velen malen veiliger!

Alleen wat zouden de nadelen zijn enzo hiervan? :hmm:

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • In theorie zou het kunnen werken, dat je als tussenpersoon fungeert. Of het juridisch ook toegestaan is (of de koper daadwerkelijk de koper zal zijn, omdat de tussenpersoon in feite het product koopt van de verkoper om het weer door te geven aan de koper), weet ik niet.

Wel zal je rekening moeten houden met dat je als tussenpersoon eerst een hele goede naam moet opbouwen om dit een goede business te laten worden. Voor iemand die zowel de tussenpersoon als de verkoper niet kent, is de tussenpersoon evenmin te vertrouwen als de verkoper.

Daarnaast zou ik als koper enkel zaken doen met mensen die ik vertrouw, en daar heb ik geen tussenpersoon voor nodig. Maargoed, dat is mijn houding ;)

• Citaat van L.Groot

PostNL heeft dit toch ook? Tenminste ik zag ze laatst adverteren voor PostNL Checkout:
    https://checkout.postnl.nl/

Dat komt volgens mij verdacht veel overeen, of zie ik het verkeerd?

Ik zie op die website alleen maar dingen staan over zelf de tijd bepalen enzo van de levering niet over een soort van fear trading process doormiddel van een tussen persoon? of zie ikk het nou verkeerd ?(xD)

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Als de 1 een 'slecht' script aan jouw levert en de ander het geld levert, kan jij toch niet kijken of script naar wens is van koper?

Wie is dan verantwoordelijk?

• Ik kijk het slechts na of het klopt na de beschrijving van de koper.. klopt alles.. stuur ik het bedrag over naar de verkoper en de item naar de koper.. klopt zijn beschrijving niet, is dat dus ook niet mijn schuld als ik het goed reken (xD) en of de script naar wens is van de koper.. kan diegene een demo of screen bekijken.. ik kijk gewoon of datgene dus ook wordt geleverd :p hoe ik erover denk is niet echt zo moeilijk? het is enkel wel veel werk.. maar als de fear trade service bevoorbeeld een mooi bedragje maakt kunnen er daarvan dus ook medewerkers betaald worden die helpen bij het checken etc ? Gewoon een soort van marktplaats maar dan veiliger XD zou dat kunnen? of bestaat het all?

O o
    /||\
    /¯\

• hoeft niet persee via overschrijven te gaan mja als het zo lang duurt, dan moet dat maar :p
    als het niet anders kan ^o)

O o
    /||\
    /¯\

• Zucht,

Nogmaals.. Ik vraag gewoon of het mogelijk is om bij een online markt een tussen persoon in te schakelen die na checkt of alles in orde is bij het overschrijven/overgeven.

Inplaats van dat de Koper geld overschrijft en vervolgens iets krijgt wat helemaal niet klopt
    (na zijn beschrijving)

O o
    /||\
    /¯\

• KvK , omdat je een 'Veilig handelen' service aanbiedt tegen een kleine prijs? Oke, maar het is geen winkel zelf he. (xD) En waarvoor zijn die AfM, DNB en ECB dan? (volledige namen, met wat uitleg als het kan, aub)

O o
    /||\
    /¯\

• Vraag me af hoe jij gaat controleren of het pakketje aangekomen is (of niet). en waarom zou ik bv. 200 euro naar een onbekende partij versturen? ik maak hiervoor liever een paypal account aan, veel handiger.

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

• Die partij wordt dan natuurlijk wel bekend (xD) Vooral als het de eerste is die deze service leverd.. of het pakketje aangekomen is, is dan jullie probleem.. er kan bevoorbeeld gewoon een Privé download voor online worden gezet. Dat lijkt me niet zo moeilijk ^o) en zijn nog wel meer mogelijkheden^^ en als we worden gesteund door bevoorbeeld de genoemde bedrijven (van L.Groot) of andere bekende bedrijven die voor het veilig handelen is op het internet.. :D

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!