jQuery hulp

• Hey cp,

Na me vorige topic heb ik nu 2 checkboxes; anoniem en vrij. Als anoniem gekozen is gebeurd er verder niks, als vrij gekozen is komt er een textarea tevoorschijn waar de gebruiker een naam in kan vullen.

Ik wil nu met jQuery een real time valadation maken. Ik heb echter geen ervaring met jQuery, hoe kan ik het volgende maken?

- Als de gebruiker anoniem heeft aangevinkt, is het correct.
    - Als de gebruiker vrij heeft aangevinkt en een naam heeft opgegeven, is het correct.
    - Als de gebruiker beide vakjes geselecteerd heeft is het foutief.
    - Als de gebruiker vrij gekozen heeft, maar geen naam heeft ingevuld, is het foutief.

Als het correct is komt er een vinkje en als het foutief is komt er een kruis.

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op google, echter kom ik daar veel artikelen tegen waar uitgebreide formulieren worden validated. Ik kan hierdoor niet zien wat ze nou doen aangezien het een hele mak HTML & jquery code is. Verder wordt het niet echt duidelijk uitgelegd en is het engels, ook kom ik niet verder omdat hun formulieren validate, en ik moet een checkbox validate.

Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb nog geen enkele ervaring met jQuery.

Dit is het scriptje:

Alvast bedankt!

• Citaat van Nillas

Kan je hiervoor niet beter radio buttons gebruiken?

Ja eigenlijk wel. Script aangepast.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 05.01.12 17:04:00:
    Kan niemand mij helpen? Het helpt enorm als ik weet hoe ik de unput naam kan validate met jquery / javascript.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!