Kritiek op crew

• Hallo iedereen :)

Laten we beginnen met het verbeteren van CP door te beginnen met het verbeteren van de crew :)

Allereest, dit topic is niet tegen de regels.
    Negatief zijn over een bepaalde groepering, moge dit leden of crew zijn, is niet tegen de regels. Verder zal dit kritiek zijn en feedback. Wat ook niet tegen de regels is. Dat de crew het niet leuk vind is een ander verhaal. Leer de regels kennen. Dat is ding feedback 1.

Feedback 2:
    Zelf is er onlangs een post van mij verwijderd zonder opgave van een reden. En laat dit nou in de regels staan:

Citaat

8.9 Straffen, in de vormen die genoemd zijn onder 8.1, worden altijd gegeven, ongeacht andere lopende zaken op CriminalsPoint.

Feedback 3:
    Heb het al gemeld maar doe het hier nogmaals:
    Crewlid A sloot topics omdat deze reclame bevatten voor hosting. Terwijl crewlid B dit al meedere keren heeft gedaan en terwijl er zelfs een crewlid C is die dat ook één keer heeft gedaan.
    Zorg ervoor dat iedereen dezelfde regels hanteerd en niet ieder voor zich doet wat hij wilt.

Feedback 4:
    Is rick nou een developer of moderator...? Mogelijk moet je voor hem een nieuwe status toewijzen ;)

Feedback 5:
    Ik post in een topic een verwijzing naar naar de lid zijn andere topic die gewoon dezelfde code bevat... Wat doet crewlid A? Juistem, die zegt dat ik offtopic bezig ben en doet niks met het topic.
    Kijk verder dan je neus lang is!

Feedback 6:
    Leer het verschil tussen daadwerkelijke off-topic en indirecte relaties met het topic wat het wel ontopic maakt.
    Neem als voorbeeld dit:

Leuke regel :)

Feedback 6:
    Wees persoonlijker. Nu kreeg ik reactie dat mijn reactie verwijderd was met een quote van iemand ander zijn reactie en reden...

Feedback 7:
    Hou je persoonlijke mening persoonlijk en laat dit niet je manier van modereren beïnvloeden. Als jij vind dat de "oplichter" een goeie deal geeft aan de "opgelichte" dan vind jij dat. Dan hoef je daarom niet het topic te sluiten.

Feedback 8:
    Leer het verschil tussen een linkbank en reclame.

Feedback 9:
    Indien iemand CP helpt, gun deze persoon ook wat in plaats van helemaal niks.

Feedback 10:
    Bij hosting mag dus enkel hosting aangevraagd vermeld dit duidelijker, of wees eens iets professioneler en laat het aanbieden toe ;)

Feedback 11 van Maviose
    Minimaal 18 jaar als crewlid.

Verder weet ik het niet zo snel nog wat :)
    Hopelijk wordt hier wat mee gedaan.

Als andere mensen hier wat aan toe te voegen hebbe, zeg het en dan voeg ik het bij het lijstje toe ^^

Edit:
    Indien dit toch tegen de regels is, quote mij dan de regel aub. En laat dit een goeie zijn want ik heb niet weer zin om een crewlid weer wat te leren...

• +1, ik vind wel dat de crew wat ouder mag zijn dan - 18-jarigen. Een team moet sowieso professioneel opgesteld zijn, het moet een gestructureerde plan en samenwerking hebben binnen en buiten de topics.

Bv: een hosting van Rapifia, is van L.Groot, maar laat iemand anders het topic openen omdat L.Groot weet dat het verboden is. Soms kan er dus ook misbruik van gemaakt worden.
    Vind ikzelf nog een +1

• Citaat van Maviose

+1, ik vind wel dat de crew wat ouder mag zijn dan - 18-jarigen. Een team moet sowieso professioneel opgesteld zijn, het moet een gestructureerde plan en samenwerking hebben binnen en buiten de topics.

Bv: een hosting van Rapifia, is van L.Groot, maar laat iemand anders het topic openen omdat L.Groot weet dat het verboden is. Soms kan er dus ook misbruik van gemaakt worden.
    Vind ikzelf nog een +1

Beste,

Wil ook even mededelen dat Rapifia niet alleen van L.Groot is maar ook van mij. Wil je dat testen, prima. Ga naar deze pagina: https://rapifia.nl/algemeen/contact en bel vervolgens nummer 2 helemaal onderaan. Zal je mij aan de lijn krijgen.

Deze opmerking van jou slaat dus helemaal nergens op en heb het topic geopend zonder overleg met Lars, dit omdat Willem ook zo'n topic had. Dus ik doe een crewlid na. Als het dan niet mag, vertel dit dan ook aan een supermoderator.

En al zou Lars het uit handen hebben gegeven en ik niet eigenaar was bij Rapifia, dan had Willem het al helemaal niet mogen posten.

Zo, mijn zegje ook weer even gedaan (a)

Citaat van Willem

Als ik een topic opent vraag ik eerst netjes toestemming aan een van de beheerders, ik vind dit argument dan ook niet kloppend.

Groeten Willem

• Dat was feedback 3 :)

Citaat van Willem

Als ik een topic opent vraag ik eerst netjes toestemming aan een van de beheerders, ik vind dit argument dan ook niet kloppend.

Groeten Willem

• Citaat van BrokenTrack

Dat was feedback 3 :)

Klopt, maar wou toch even mijn stelling maken dat wat maviose zei niet klopte maar inderdaad, dit was feedback 2.

Je heb ook mensen die de eerste regel van een topic lezen en vervolgens onzin gaan posten

[offtopic]/me kijkt naar maviose[/offtopic]

• @markisoke, ik wil tog even wat kwijt. In elk topic die willem opent over zn hostingsbedrijf zie je dat ie toestemming heeft gevraagt. Dus dat is niet helemaal waar.

Verder kan feedback 4 weg vind ik. Hij kan wel af en toe als mod optreden als het moet.

Met feedback 6 ben ik het 200% eens.

• Citaat van iSilverStar

@markisoke, ik wil tog even wat kwijt. In elk topic die willem opent over zn hostingsbedrijf zie je dat ie toestemming heeft gevraagt. Dus dat is niet helemaal waar.

Verder kan feedback 4 weg vind ik. Hij kan wel af en toe als mod optreden als het moet.

Toestemming of niet, het blijft reclame. Wat dus niet zou mogen...
    En laat nou die regel ook zijn afgeschaft...

@Feedback 4:
    Dat kan idd als het echt nodig is. Nu is het al vaker voorgekomen dat hij iets moest doen. En niet was niet altijd even goed...
    Vandaar :)

Feedback 7 is bijv. bij hem van toepassing.

• Citaat van iSilverStar

@markisoke, ik wil tog even wat kwijt. In elk topic die willem opent over zn hostingsbedrijf zie je dat ie toestemming heeft gevraagt. Dus dat is niet helemaal waar.

Ja, maar dat is wel lekker makkelijk, toestemming van een crewlid als je crewlid ben. Kan je van mij apart toch beter toestemming aan jezelf vragen als het dan toch niet toegestaan is.

Citaat van Willem

Toestemming aan je zelf geven is niet toegestaan en wat betreft reclame topic's hier wordt onpartijdig nagekeken.

Groeten Willem

• @BrokenTrack de laatste feedback slaat nergens op. Kunnen 16 jarigen zich niet volwassen gedragen? Leeftijdsdiscriminatie!

Overige feedbacks +1

Wat wel grappig is, is feedback 6..
    Ik reageer soortgelijk en van mij word niet verwijderd (h)

• Citaat van Malik

@BrokenTrack de laatste feedback slaat nergens op. Kunnen 16 jarigen zich niet volwassen gedragen? Leeftijdsdiscriminatie!

Overige feedbacks +1
    Wat wel grappig is, is feedback 6..
    Ik reageer soortgelijk en van mij word niet verwijderd (h)

Malik, komt van mij, spreek me maar aan op msn als je er problemen hebt :).

• Citaat van markisoke

Ja, maar dat is wel lekker makkelijk, toestemming van een crewlid als je crewlid ben. Kan je van mij apart toch beter toestemming aan jezelf vragen als het dan toch niet toegestaan is.

Zelf ben ik zeer van mening dat mensen onder de 18 dit kunnen :)
    Maar, ik ga niet zoals de crew doen en mijn persoonlijke mening dingen laten beïnvloeden ;)

• Nu is het mijn beurt ;)

Een aantal gelegen heb ik net zo'n topic geopend als dit van BrokenTrack (Waar hij zeker te tijd voor heeft genomen).

En ineens.... topic foetsie

Heb toen ook een bericht gestuurd naar de supermoderator met een regel in van cp.... niks meer van gehoor.

Ik zal straks even een screen posten (vergeet het vergrootglas niet).

Citaat van Willem

8.7 Wanneer een lid zijn/haar kritiek op een opgelegde straf uit op de website zelf, via de publieke kanalen, is het niet meer mogelijk gelijk te halen en eventueel verkorting van de opgelegde straf te bespreken. Deze manier van kritiek uiten resulteert enkel in een permanente verbanning van CriminalsPoint.

• Je wilt dat de crew leden +18 zijn? Met de term "criminalspoint" ga je nooit professionele developers aanroepen om hier een topic te starten of mensen te helpen, welke professionele developer wil nu iets te maken hebben met criminals ?

Goed dat je je feedback uit, maar de crew heeft geen opleiding gehad om te modereren en zeker niet voor een tienerpubliek, ze doen het vrijwillig, voor de crew zijn geen interne regels opgesteld en al zeker niet van hoe dat ze moeten modereren.

Ze doen hun eigen ding omdat niemand het controleert, het is dus eigenlijk de fout van hogerop. Crew leden zijn mensen en mensen maken fouten, en dit is het internet,
    iedereen doet what the fuck they want!

Als CP zichzelf hogerop wil helpen moeten ze de naam veranderen en vooral de stijl tegenover tieners. Je moet ze een beetje psychologie geven om zo beter te handelen in sommige zaken.

Zoals oplichting, het lijkt wel een taboe op CP, terwijl je bij de concurrent er vrij over kunt spreken zolang het maar waar is.

De regels worden eerder door de crew zelf bepaalt dan door iemand van hogerop!

De crew doet gewoon wat hun het beste laat over komen, dus elke persoonlijk gerichte kritiek wordt verbannen, NEE trek die taboes open, als het de waarheid is mag het gewoon gezegd worden, dat noemt men een persoon evalueren en de persoon moet daar ook iets mee doen!

Ik uit geen kritiek op een persoon binnen de crew, ik heb zelf ervaring binnen de crew, en oordeel vooral op dingen dat mij ergeren.

Als crewlid moet je tegen kritiek kunnen, je moet anderen iets gunnen, oneens zijn is menselijk maar je moet het niet gaan afstraffen. Regels zijn er om overtreden te worden, ga je nooit kunnen veranderen.

Who I am !? Someone with a opinion! Respect it, or lose my respect for you.

• Bedankt voor de feedback.
    We zullen dit intern op onze volgende crew meeting bespreken en kijken of we ons intern crew regelement (wat er wel is),
    moeten verduidelijken en tot in de details vastleggen wat er wanneer moet gebeuren.

We hebben regels, maar we willen onze crew niet kinderachtig behandelen. Daarom zijn ze vrij breed.
    We zijn het er intern immers over eens dat elk geval uniek is en apart moet worden bekeken.

Verder kunnen wij aansprakelijk worden gehouden indien wij laster toestaan op onze site.
    Het is niet professioneel, is zeer storend en op andere sites wordt dit ook niet toegestaan.
    Bovendien hebben we in het verleden gemerkt dat 2 personen niets anders deden dan elkaar zwart maken in elk topic van elkaar en dit was niet leuk, en zeer storend voor iedereen.
    Vandaar dat wij dit niet meer toestaan.

Indien je weet dat iemand fraudeert, kun je het topic rapporteren.
    Maar bekijk het wel telkens van onze kant, hoe kunnen wij nu oordelen welke partij gelijk heeft...
    Tenzij er veel klachten komen van meerdere mensen, kunnen wij er niets aan doen.

Verder vermelden wij elke klacht tegen iemand in zijn profiel, intern voor de crew. Zo zien wij meteen of er veel geklaagd wordt over iemand of niet.
    Meer denk ik echt niet dat we kunnen doen.

Verder vraag ik mij af hoe vaak BrokenTrack hier nog over door gaat blijven zagen...
    Je kan iets aankaarten, met punten om het te verbeteren,
    maar blijf daar dan niet over doordrammen.
    Heel de crew begint zijn continue pessimisme serieus te haten.
    Kun je verdorie stoppen met de sfeer te verpesten?
    Als je problemen hebt met iets, volg onze regels en ga naar mij en Lodewijk, in plaats van telkens iedereen van de crew hier te schaden!

1) Je feedback nummer 2 klopt niet. In onze regels staat nergens dat we een reden moeten geven bij het verwijderen van een reactie. Enkel bij het geven van een banpunt.

2) Verder breek je al volgende regels op onze site en kan ik hier niet mee lachen:

Citaat

1.5 Het is niet toegestaan te mini-modden. We willen graag dat CriminalsPoint schoon blijft, en daar kan een lid natuurlijk bij helpen. Je helpt ons echter alleen als je de rapporteer-knop gebruikt. Andere vormen van rapporteren/mini-modden worden gezien als spam.
    1.6 Het (al dan niet opzettelijk) zwartmaken van personen, websites of bedrijven is niet toegestaan.

8.6 Als een lid het niet eens is met een beslissing van een moderator, kan het lid dat aankaarten via een privebericht (PB/PM) of een emailbericht. Hierbij is het verplicht met redenen te komen waarom de waarschuwing onterecht is. Als je in dit bericht geen respect toont voor de moderator en zijn/haar beslissing, heeft de moderator de mogelijkheid meer banpunten op te leggen.

8.7 Wanneer een lid zijn/haar kritiek op een opgelegde straf uit op de website zelf, via de publieke kanalen, is het niet meer mogelijk gelijk te halen en eventueel verkorting van de opgelegde straf te bespreken. Deze manier van kritiek uiten resulteert enkel in een permanente verbanning van CriminalsPoint.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!