Multiple Languages

• Hallo, Ik bouw een website en wil hierin 'Multiple Languages' bouwen.
    Heb op meerdere site's gezocht naar resultaten, en wat de beste manier kon zijn.. maar nu kom ik dus met de vraag, hoe kan ik dit het beste doen

- Veel files aanmaken en bijv, 'test' => 'test',
    - Of gebruik maken van DB.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, en me kan vertellen wat een goeie manier is.

Thanks!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Zelf ben ik zojuist begonnen met een project in meerdere talen.

Ikzelf heb een klasse genaamd L. Daarin zet ik constants zoals:

PHP
    const LOGIN = 'Login';

Dit bestand heet dan en.php of iets anders, hangt af van de taal.

In een andere klasse haal ik de cookie op en via daar haal ik het juiste bestand op voor de juiste taal.

Enige wat ik dan hoef te doen is L::LOGIN en done :)

• Oke, dan heb ik nog een kleine opvolgende vraag.
    Als een geregistreerd-lid dan iets op het Forum plaats, hoe is het dan mogelijk om die tekst ook in de gebruikers taal te laten zien?

• Citaat van Knowboard

Oke, dan heb ik nog een kleine opvolgende vraag.
    Als een geregistreerd-lid dan iets op het Forum plaats, hoe is het dan mogelijk om die tekst ook in de gebruikers taal te laten zien?

Dat gaat niet werken. of je gebruikt de taal die de persoon nodig heeft dan blijft hij ook die taal spreken of zoals door BrokenTrack werdt gezegt je moet hem een post laten schrijven voor meer dan één taal.

• Daarbij zal de Google Translate API binnenkort verdwijnen, en dan zit je natuurlijk met de gebakken peren. Vind het sowieso niet echt een mooie manier om dit op te lossen.

Vraag je eens af waarom je graag je applicatie multi-language wilt maken. Is het wel echt nodig?

• Citaat van Killingdevil

Daarbij zal de Google Translate API binnenkort verdwijnen, en dan zit je natuurlijk met de gebakken peren. Vind het sowieso niet echt een mooie manier om dit op te lossen.

Vraag je eens af waarom je graag je applicatie multi-language wilt maken. Is het wel echt nodig?

Voor mezelf:
    Als je bezoekers uit Italie / Duitsland / Turkije / Spanje etc ontvangt dan zou je dat wel willen denk ik. Zeker als er specifieke acties uitgevoerd moeten worden. Dit is natuurlijk goed voor de gebruiksvriendelijkheid.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!