• Hallo,

Ik merk dat er wat leden zijn die zijn opgelicht of teveel hebben betaald wat is afgesproken.
    Wij als CP zijn hier niet voor aansprakelijk!

Maar.. We kunnen er gezamenlijk wel voor zorgen dat er meer en eerlijke handel word gedreven.
    Hoe kunnen we bijvoorbeeld het tegen gaan, cq beperken?

Laat jullie horen!:cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Laten we beginnen bij de kern en goeie mods regelen.

Eerst een topic dat wordt gesloten als iemand om hulp vraagt voor zoiets. Daarna een topic gesloten die hetzelfde heeft en graag een oplossing wilt. En daarna een mod die een topic opent die vraagt naar een oplossing?

De lef...

• Citaat van Grolsch

het lijkt me wel een goed idee om iemand die niet betrouwbaar is een icoontje te geven bij zijn profiel zo dat ieder voor zich kan bedenke of hij er mee in zee gaat :cheer:

You stole my idea D: !

• Allereerst een meldpunt aanmaken dat binnen de crew behandeld wordt, de crew moet dan met beide partijen praten en zo een conclusie trekken, als de persoon werkelijk iemand heeft opgelicht en het gaat om een XXX bedrag meteen voorgoed bannen, als het om een XX bedrag gaat de naamkleur veranderen van de persoon en een paar banpunten geven.

• Oplichters die oplichten gewoon de naam noemen, niks privacy! ZERO Tolerance.

Anders krijg je opgelicht PERSOON A en B door 1 persoon omdat persoon B niet wist dat A door hem was opgelicht.

• Citaat van Nillas

Dein
    Hoezo is een xxx bedrag erger dan een xx bedrag? Oplichting is oplichting. Of het nou om 50 cent gaat of om een paar honderd euro.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, bij 50 cent denk je : achja volgende keer beter opletten en bij 100 euro denk je : zonde van het geld, hoe ga ik dit oplossen?

• Kijk ik heb volgens mij een goed plan ..

Bij IEDEREEN zijn profiel komt het volgende te staan:
    Een soort van iTrader
    Uitleg: Als je op iemand zijn profiel gaat kan je zien hoeveel transacties/deals hij/zij gesloten heeft en hoeveel ervan succesvol waren, telkens moet er een bijgesloten topic bijzitten:

Bijvoorbeeld:

Topic: Ik zoek een mafiasource
    iTrader legendd: 1/1 (100%) (je kan dit getal aanklikken en dan komt er een lijstje met de reeds gesloten deals)
    Topic: "Ik zoek een mafiasource" - Succesvol !

Denk, dat dit de beste oplossing is?

• Nee, CP is hier te onprofessioneel voor. Dan heb ik het zowel over een deel van het team als deel van de leden.

Verder, hoe weet je wanneer iemand opgelicht is?
    Dit kan je eigenlijk enkel weten wanneer er papier aan te pas komt of daadwerkelijke e-mails met headers en al.

Daarnaast zou het niet uit moeten maken of het nou voor één cent of een miljoen euro is. Zoals gezegt is, oplichting blijft oplichting. Je moet hier geen grens in trekken, straks val je er net buiten...

• Citaat van legendd

Wel dan moeten ze maar uitgroeien tot een professioneel team? vind je niet?
    Is beter voor hun inkomsten maar ook beter voor ons?
    Kunnen wij beter spullen aanbieden en kunnen wij beter dingen kopen.

Goed idee, nu enkel nog weten hoe je dat voor mekaar krijgt...

• Wel de leden moeten dat niet, maar enkel de staf ;)
    Iedereen zal hier dan naartoe komen, enkel is het probleem dat de staff volgens jou nog onprofessioneel is, als dat verandert moeten ze maar beginnen te promooten ;) via google zou het beste zijn ;)
    Daar krijgen ze de meeste mensen wel aan de gang :)

En op naar de 200 per dag online :)

• Criminal games en professioneel zijn twee dingen die totaal bij elkaar passen vind je niet? Het probleem met CP is dat het dankzij de naam vooral richt op criminals, een goede webmaster zul je hier wel tegenkomen maar zij hebben niet veel aan CP zelf als community omdat hier kindjes zitten die denken dat als ze een criminals (gemaakt in PHP 4) online kunnen zetten en dan gaan showen aan hun vrienden van kijk hoe 'cool' ik ben.

Verder gaat het hier om oplichting, en wat het bedrag is maakt veel uit, ga jij juridische stappen nemen voor 1 euro ? Oplichting is oplichting maar het is niet de moeite waard om voor een paar tientjes een drama te maken als je nooit iets op papier gezet hebt!

Het is gewoon jullie eigenste schuld, als je gewoon iets laat handtekenen door beide partijen heb je tenminste iets, nu is het gewoon een welles nietes spelletje ..

Er moet gewoon een leeftijds beperking komen op de marktplaats bijv. vanaf 16+ zou ook al veel problemen verhelpen, de verkoop op marktplaats moet ook meer opgevolgd worden, ik zie nu nog teveel mensen dingen plaatsen die gratis of illegaal verkregen zijn!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!