Mijn Cijfers Online

• Beste,

Ik ben een week of 2 geleden een klein projectje voor mezelf opgestart omdat ik Magister geen fijn programma vind en dus zelf zoiets wou maken.

Het gaat om deze website:
    http://mijncijfersonline.nl
    Login: demo
    Passw: demo123

Huidige functionaliteit:
    - Alle verwerkingen gebeuren middels jQuery Ajax requests;
    - Zoveel als mogelijk jQueryUI gebruikt;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van periodes;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van vakken;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van cijfers (hierin zit een regel of 500 alleen aan jQuery :))
    - Een grafiek per vak;
    - De mogelijkheid om de cijfers in Microsoft Office Excel en PDF formaat te downloaden;
    - Tools, momenteel alleen nog de tool om uit te reken welk cijfer je moet halen om een bepaald gemiddelde te staan;
    - Gegevens pagina waarin het mogelijk is om de publieke cijferpagina aan/uit te zetten;
    - Publieke cijferpagina, alleen zichtbaar wanneer de gebruiker dit aan heeft staan.

Graag wil ik van jullie antwoord op onderstaande vragen. Je hoeft uiteraard niet alle vragen te beantwoorden, beantwoord liever alleen de vragen waar je goed en duidelijk antwoord op kan geven.

Houd er rekening mee dat het een gratis template betreft, deze wordt wellicht nog aangepast indien het project groter gaat worden.

PHP
    1. Wat vind je van het concept?
    2. Wat vind je van de uitwerking van het concept in het algemeen?
    3. Wat vind je van het jQuery gebruik?
    4. Is alles wat vermeld staat duidelijk en komt dit ook zo over?
    5. Wat vind jij plus punten aan deze website?
    6. Wat vind jij min punten aan deze website?
    7. Hoe kan ik dit beter doen?
    8. Wat geef je als eindcijfer voor het project hoe dit er nu bij ligt? (1-10)
    9. Wat is dit project volgens jou nu waard?

Ik neem de antwoorden van deze vragen serieus en hoop hiermee mijn project beter te kunnen maken.

Let op!, de website is nog niet helemaal af, zo komt er nog een gegevens pagina e.d. maar ik ben eerst benieuwd wat de mening over het algemeen nu is over deze website.

Mocht je een bug tegen komen, gelieve deze dan te melden via een PB. Bij voorbaat erg veel dank!

Alvast bedankt voor het helpen.

Met vriendelijke groeten,

Lars Groot

• Klopt, er bestaan nog een paar andere websites die ongeveer hetzelfde idee hebben, alleen ik heb dit ook gedeeltelijk gemaakt voor een paar Duitsers, ze kennen daar nl. geen Magister of iets dergelijks dus daar komt dit erg van pas.

Uniek ben ik helemaal met je eens, maar dat probeer ik dus op te vangen d.m.v. het vele jQuery gebruik en extra functionaliteit (de tools, excel download en wellicht later nog de PDF download).

Over het copyright heb je gelijk. Het stond er nl. standaard niet in maar ik zie dat ik het er zelf in moest zetten (Creative Commons licentie). Bij deze dus even gedaan, bedankt voor die melding.

• 1. Wat vind je van het concept?

Leuk concept.

2. Wat vind je van de uitwerking van het concept in het algemeen?

Redelijk goed, misschien nog meer opties maken.

3. Wat vind je van het jQuery gebruik?

Zeer goed, laad snel en zorgt voor een gebruiksvriendelijke user interface.

5. Wat vind jij plus punten aan deze website?

jQuery gebruik, snelheid.

8. Wat geef je als eindcijfer voor het project hoe dit er nu bij ligt? (1-10)

8,5/10

9. Wat is dit project volgens jou nu waard?

Circa 100 euro

• Sja, je hebt dit overal...
    Je herhaalt ook vaak hetzelfde.
    In het groot staat gratis en realtime en de eerste zin eronder herhaal je het...

Citaat

Met deze website beheer je gratis, realtime en met vele extra's je cijfers. Daarnaast is deze website bruikbaar op zowel Linux, Apple en Windows en met alle (mobiele) browsers.

Kan worden:

Citaat

- Opvolgen resultaten
    - Automatisch uitrekenen hoeveel je volgende keer moet halen
    - Flexibel beheer van trimesters, lessen en resultaten
    - Online overal en altijd beschikbaar

Dit is niet echt korter, maar zijn allemaal punten die je dan nadien niet moet herhalen in lange zinnen.

• K.Rens,
    Ik ga proberen dat erin te verwerken. Bedankt voor de suggestie.

SkyNet,
    Homepagina weghalen als je ingelogd bent is zeker een goed idee en heb ik meteen toegepast.

Over het uitlog knopje, ik wil de inlog en uitlog knop op dezelfde plek hebben, is het dan beter om inloggen ook helemaal naar rechts te verplaatsen (aangezien je met de registreren knop zit) of wel op twee verschillende menu posities plaatsen?

Edit:
    Ik heb jouw manier toch maar toegepast, is het zo beter of zeg je toch nog op een andere manier? Nogmaals erg bedankt voor de ideeën en suggesties iedereen.

Ook heb ik de PDF download erin gemaakt. Je kunt je cijfers nu dus ook in PDF formaat downloaden.

• Citaat van L.Groot

SkyNet,
    Homepagina weghalen als je ingelogd bent is zeker een goed idee en heb ik meteen toegepast.

Over het uitlog knopje, ik wil de inlog en uitlog knop op dezelfde plek hebben, is het dan beter om inloggen ook helemaal naar rechts te verplaatsen (aangezien je met de registreren knop zit) of wel op twee verschillende menu posities plaatsen?

Dat zou ik dan doen ja. Want soms loop ik wel eens de functies (van links naar rechts) af en dan log je bij de eerste functie al uit ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!