DDR3 Geheugen

• Goede morgen,

Ik heb een vraag. Ik heb momenteel 6GB geheugen in mijn PC en wil dit graag upgraden naar 8GB. Deze PC word veel gebruikt voor gaming, photoshop etc.

En kan ik dan 2GB er bij inzetten, of moet ik alles vervangen ?

Ik had even gekeken op Azerty en als ik daar in het menu op geheugen klik en dan naar de DDR3 gaat, kan ik kiezen uit meerdere keuzes. zoals:

Link: http://azerty.nl/8-1604/ddr3-sdram-modules.html

PC3-8500 1066MHz
    PC3-10666 1333MHz
    PC3-12000 1500MHz
    PC3-12800 1600MHz
    PC3-14000 1750MHz
    PC3-14400 1800MHz
    PC3-14900 1866MHz
    PC3-16000 2000MHz
    PC3-17066 2133MHz

Zou iemand mij misschien even kunnen uitleggen wat het verschil is ? En welke zouden jullie mij aanraden ?

Alvast bedankt

Mvg,
    Melvin

• Citaat van thexerox

Lees idd goed je handleiding van je moederbord na. Je kan namelijk niet eender welk geheugen op een moederbord toevoegen. Meestal zijn er wel wat beperkingen. En het verschil zit hem idd in de snelheid.

Mits het nu ook DDR3 is kan dat wel, echter wordt het geheugen teruggeklokt wanneer het moederbord die snelheid niet ondersteund. Dus als je moederbord tot 1066 Mhz gaat en je zet er 2133 Mhz in wordt het teruggeklokt naar 1066 Mhz.

• Citaat van JeroenH

Mits het nu ook DDR3 is kan dat wel, echter wordt het geheugen teruggeklokt wanneer het moederbord die snelheid niet ondersteund. Dus als je moederbord tot 1066 Mhz gaat en je zet er 2133 Mhz in wordt het teruggeklokt naar 1066 Mhz.

Dus dan betaal je voor snelheid die je toch niet haalt :)

• Wat je moet doen hangt volledig af van wat je Moederboard aan kan,

Je moet even nagaan wat de maximum snelheid is die je moederboard aan kan,
    en hoeveel Geheugen sloten je hebt, en wat hier momenteel in zit,
    Als je bijvoorbeeld 2 geheugen sloten hebt, welke allebei gevuld zijn, met bijv.
    1x 2 GB
    1x 4 GB
    dan dien je dus een 4GB Geheuge Module aan te schaffen, en die van 2 uit je PC te halen.

Dus even nagaan wat je in je PC hebt zitten, (welke verhouding) Wat je Moederboard aankan, en dan gewoon een mooi steetje aankopen,
    Goede merken op het gebied van Geheugen:
    Corsair, Kingston
    Volgensmij bieden beide fabrikanten levenslange garantie op hun producten (Corsair sowieso)

heb last voor slechts 45 euro 2x 4GB 1066MHz Corsair geheugen in mijn MacBook Pro gezet.
    Dus de prijzen om je gehele geheugen te vervangen vallen ook nog reuze mee.

Succes ermee ;)

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• De 2 reepjes hoeven niet dezelfde capaciteit te hebben. 1 van 4 GB en 1 van 8 GB kan dus ook. Dezelfde snelheid is wel handig. Ik zou trouwens kijken of je moederbord Dual-Channel ondersteund, dat is het beste qua performance. In dat geval kan je een setje kopen (dan dus wel exact dezelfde).

• Is opzich niets mis mee. Je zou kunnen overwegen 1 reepje weg te nemen en 2 nieuwe te kopen. Je hebt waarschijnlijk 2 witte slots en 2 zwarte. De 2 slots vormen samen per kleur een Dual Channel configuratie. Dus als je 2 identieke reepjes bijkoopt kan je die ook in DualChannel laten werken. Let wel op dat het handig is als alle 4 reepjes dezelfde snelheid hebben, dus of 1066 of 1333 Mhz in dit geval.

• Ik zou persoonlijk al je geheugen eruittrekken, en gewoon 4 x deze geheugenbank kopen bij interngeheugen: Kingston ValueRAM 4GB 1066MHz DDR3 CL7 DIMM

dan heb je 4x zelfde en 16 gb ram :) voor maar 78 euro.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!