scroll-zonder-meescroll van bg

• Hallo CP!

EDIT: Om je achtergrond gewoon te laten staan kan je gewoon gebruikmaken van; 'background-attachment: fixed'

(Daarom nieuwe vraag! lees hieronder de reacties door en zie maar hoe je me verder kan helpen)

Mvg,(a)

De onderstaande vraag, is niet opgelost in de gewenste tijd (want ik heb de opdracht all ingeleverd.. moest vandaag af zijn, maar toch zou ik graag nog willen weten hoe dat nou moet voor de volgende keer, kan ik dat wel in me volgende opdracht gebruiken^^(xD)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• wow dat was simpel :$ haha excuses.. misschien om het nog beter te maken, weet je ook hoe ik de pagina door laat lopen met een zegmaar lange streep die de pagina niet lelijk maakt en vooral de tekst erop niet..

zegmaar je hebt een vloed van boven naar onder
    en onderaan is hetgewoon hetzelfde dus die mag gedupliceerd worden. heb je daar ook zn css code voor? (a)

(edit: wel gwn met een plaatje he, een stuk van die layout^^ niet letterlijk een streep. je snapt me vast wel)

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• kijk als voorbeeld... bedoel ik,
    een schaduw die van boven naar beneden gaat..
    dan als die schaduw, vlammen of wat dan ook.. eindigt
    heb je iets dat niet verschilt als je het opnieuw doet..
    wat ik dus heb is dat de tekst nietgoed zichtbaar wordt met fixed background dus wil ik dat een ander plaatje.. de onderste gedeelte (een kleine lijn) gewoon gedupliceerd wordt. snap je?

alleen ik weet ten eerste niet hoe dat heet of genoemd wordt, en ten tweede googlen leverde me niks op dus hopelijk heb jij een oplossing xD .. in die gradients zag ik geen oplossing :p

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.10.11 12:31:13:
    Kijk dit wil ik even bereiken xD
    dit is de achtergrond:

en daaronder moet deze streep door en door gaan.. hoever de tekst ook gaat.. zegmaar hetzelfde als ik die streep niet zou gebruiken dan zou die gwn de achtergrond zelf dupliceren...

Mvg,(a)

O o
    /||\
    /¯\

• PHP
    <style>
    body {
    background-attachment: fixed; /* Laat achtergrond staan */
    background-color: #cccccc; /* Achtergrondkleur, loopt door als de achtergrond te klein is */
    background-image: url('http://www.google.nl/images/srpr/logo3w.png'); /* Achtergrond plaatje */
    background-repeat: no-repeat; /* Achtergrond niet laten repeaten, maar de rest opvullen met de achtergrondkleur */
    }
    </style>

Probeer het eens op die manier.

Of je kan het zo doen:

PHP
    background:#ccc url(http://www.google.nl/images/srpr/logo3w.png) no-repeat fixed;

Is netzo, maar dan korter.

• ik zie aan de codes dat dit nog over het vorige onderwerp gaat :P of heb ik het fout? want dat fixed wist ik all, ik wil graag zoals ik in vorige reactie heb gezegt, dat die background gewoon blijft staan
    en in het geval dat als de tekst te lang is voor de background zelf, dat die niet fixed is.. maar dat die met die streep gewoon verder gaat (inplaats van kleur) zodat het net lijkt zegmaar dat de achtergrond veel langer is.. terwel er gwn 1 lijn opnieuw en opnieuw wordt gebruikt als er meer text enzo is..

btw ik gebruik op dit moment gewoon:

PHP
    ....
      <style type="text/css">
      body {
        background-attachment: fixed }
      </style>
    </HEAD>
    <BODY background="media/images/achtergrond.jpg" BGCOLOR="grey">
    .......

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.10.11 14:17:22:
    Iets zoals dit, (is niet goed mja; voorbeeld!):

PHP
    <style type="text/css">
      body {
        background-image: url('media/images/achtergrond.jpg'); top no-repeat; /* Achtergrond plaatje */
        background-line: url('media/images/onderlijn.jpg'); repeat; /* Achtergrond onderlijn, loopt door als de achtergrond te klein is */
        background-size: 100%; /* Achtergrond laten uitrekken tot beeldscherm formaat */ }
      </style>

O o
    /||\
    /¯\

• Dan pak je toch gewoon:

PHP
    body {
    	background-image: url('http://www.google.nl/images/srpr/logo3w.png');  
    	background: no-repeat fixed #666666;
    }

/* Waarvan je #666666 de kleur van die streep meegeeft */

• de streep is een plaatje geen kleur :p ik moet 'm laten uitrekken doormiddel van background-size: 100% (anders kwam hij niet goed),
    de background moet blijven staan en die streep (image) bekijk maar de vorige reacties.. moet gwn door gaan.. zou dan misschien die kleur in een andere url veranderd worden? volgens mij nie :$
    iemand nog ideeen? :$

Moet morgen inleveren:((

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!