Geluid screen blijft staan

• Beste CP Leden,

ik heb sinds vanochtend een raar iets op mijn computer.

Ik zette net mijn volume via het toetsenbord weer zachter en toen kreeg ik weer het zelfde als vanochtend. Zoals jullie op onderstaand plaatje kunnen zien, zie je dat het plaatje van het geluidniveau in het scherm blijft. Ook kan ik via het toetsenbord de volume niet meer regelen.

http://www.sensco.nl/muziek.png

Als ik hem uit zet is het weer goed, maar dan na een keer volume zachter of harder te zetten blijft hij weer staan.

Heeft iemand een oplossing?

Ik denk zelf dat er iets is met mijn knopje, want als ik volume via computer zelf harder zet gaat hij automatisch weer zachter.

Mvg, Gerben

• Kan liggen aan een update van windows, die de utility van de FN toetsen heeft aangepast, je kunt de goede drivers nog is herinstalleren. Deze kun je downloaden op de website van de fabrikant.

Verder kun je, je pc nog is scannen op Malware, Spyware en virussen en kijken als er bij het opstarten van windows diverse programma's worden opgestart die niet nodig zijn. (Malware: MalwareBytes, Spyware: SuperAntiSpyware, Virussen: Uw eigen virusscanner, Opruiming PC en Register: Ccleaner.

Overigens kun je nog is kijken als je diverse software hebt ge?talleerd die conficten kunnen veroorzaken. Bij start -> ConfugratieScherm -> Programma's en Onderdelen.

Als het hiermee nog niet is opgelost, kun je een CHKDSK /R uitvoeren dit doe door de notebook op te starten vanaf de installatie cd en dan niet installeren, maar links onderin uw computer herstellen. Vervolgens kies je naar het automatische reperatie scherm voor (onderse optie geloof) CMD uitvoeren en doe je een CHKDSK /r (Let op bij windows vista en windows 7 moet je hem soms eerst op de C schijf zetten, dit doe je door de eerste regel een C: te geven en te enteren).

Mocht een van deze oplossingen geen uitkomst brengen, kun je me altijd even via msn aansprekken, dan kijken we Remote even wat er aan de hand is.

Natuurlijk kan er ook hardware matig iets mis zijn, waardoor je volume knop blijft hangen, je kunt het zelf proberen te testen of even langs een computerzaak gaan.

[offtopic]Toevallig een windows 7 notebook van acer? meerdere klachten over gehoort op werk.[/offtopic]

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Viruscanner heeft al gedraaid vanmiddag. Geen virussen, malware en spyware. Ik heb ook geen update's geïnstalleerd. En bij ConfIguratiescherm staan geen conflicten. Ook heb ik er geen installatie cd erbij. Wel een herstel cd.

• Op de herstel cd staan deze functies ook, even booten vanaf cd (f12, f8, f9 of dergelijke opties) Dan zelf een CHKDSK /R ingeven.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Ik heb hem nu opnieuw opgestart en als ik nu volume verander blijft hij niet staan.

Jasper gewoon windows pc.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 19.10.11 22:50:59:
    Als ik nu mijn < of > indruk krijg ik rare geluidjes uit mijn computer een soort tsssssss. Alsof er echt iets naar links of rechts schuift. Dit hoort toch niet zo?

• [offtopic]

Citaat van Jasper

Aan het logo te zien gebruik je een mac? of gewoon een windows pc?

Ik heb even het logo vergeleken met dat van mijn mac, het is duidelijk een 'windows ripoff' het lijkt er verdacht veel op maar is het niet, (mac heeft vierkante blokjes dit is rechthoekig) en 't rechthoekje (voor van de speaker) is hier hoger dan bij een mac xD[/offtopic]

Ik zou haast verwachten dat je zachter knopje op je laptop blijft hangen.. Even een paar keer indrukken & loslaten, anders even kijken of je langs de winkel kunt, of zij er iets mee kunnen.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!