Criminalspoint Chatbox

• Ik zie dat er altijd wel 70-100+ online zijn ten eerste mijn complimenten daarvoor.

Maar vroeger had CP een chatbox / Webscripters.be ook ik mis het gewoon om lekker te kletsen met ze alle.

Zo wordt je meer een community en kun je elkaar beter leren kennen. Ik hoop dat dit wordt gemaakt.

• Klopt, Dit lijkt mij een handig idee.
    Een babbeltje houden met andere is fijn, aangezien via een PB het minder fijn is en via het forum is weer banpunten.

Zou inderdaad wel handig zijn.

• En ik weet zeker dat die ook mogelijk moet zijn zoals vele crimegames het al hebben.
    Ik hoop dat met dit jarenlange idee ook nu iets wordt gedaan zodat de Vaste leden nog hechter met elkaar worden.

• Je hebt duizenden van die scripts liggen die je er zo op kan zetten.
    PHPFreechat hadden ze vroeger gebruikt, alleen faalde het een beetje op deze site op het laatst ( wou nooit de connectie met de chat afmaken ).
    Fresh install zou gewoon prima moeten draaien, snap ook niet waarom dit toen verwijderd is inplaats van gefixt.

• Hierbij enkele van onze redenen destijds:
    1) we willen dat mensen elkaar in het forum helpen, want dan kunnen andere mensen hieruit leren
    Een chat is niet doorzoekbaar en als je hem al doorzoekbaar maakt, gaat niemand chatlogs doorpluizen om een oplossing te vinden.

2) de chat die we hadden, werd elke keer ik een nieuwsbericht ervoor plaatste, ongeveer 1 week bezocht met een 6-tal man.
    Van zodra het nieuwsbericht weg was, zat er 1, max 2 man online en dan waren dit meestal mensen met veel tijd, die het over veel nonsense hadden.
    Concreet had ik het gevoel dat er minder geholpen werd en dat zeer jonge mensen (rond de 12) erop zaten omdat ze tijd hadden, maar ze konden technisch niemand helpen.

3) Onze crew had niet de tijd om regelmatig in de chat mee te lezen met alle nonsense die werd verteld, waardoor er gespamd werd met links en we het heel lastig hadden om de chat proper en beheerd te houden.

4) Zelf kreeg ik redelijk wat klachten vroeger over de chat, dat mensen spamden en dat er zelfs hele ruzie's in werden uitgevochten. Onze crew moest dan logs doorzoeken om te zien wie de ruzie had gestart en om een oplossing te vinden.
    Kostte ons super veel tijd.

5) Het is een extra link in het menu, en extra systeem om te onderhouden en dus extra vertraging en extra belasting, voor weinig voordelen.

Alles tesamen had ik geen super gevoel van de chat en onze crewleden ook niet.
    Persoonlijk had ik iets van: als er niemand geholpen wordt, kunnen we het beter niet aanbieden...
    Zeker als je ziet dat het forum heel vlot loopt, je krijgt super snel reactie. Dit topic heeft op nog geen uur tijd al 9 unieke reacties...
    Het kan haast niet beter.

Of zijn jullie het hier mee oneens?
    Wil wel chat aanbieden, maar vrees dat dit weer niet gaat werken + vooral dat het anderen niet helpt, buiten tijd kost ;)

• gwn een side page chat die bij iedereen actief is.. dan zijn het meer dan 10mensen maximaal :P en dan 2 channels.. general en helpdesk :D indeed.. zou wel nice zijn :$

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• K.Rens
    1) Compleet mee eens
    2) Er is toch weinig vraag, na een tijdje vind niemand het meer wat.
    3) Hier kan je 2 chat mods voor nemen
    4) Als je mods hebt is het makkelijk
    5) Zoveel tijd kost ene standaard script niet.

Op alle 5 punten een reactie,

• 1) Forum is voor helpen ja, Chat gewoon om wat bij te kletsen over Voetbal,etc. / Doorzoeken hoeft niet aangezien Chat echt om Live(nu) draait.

2) Het gaat niet om helpen maar juist om dat Criminalspoint meer socialer wordt zodat forumleden elkaar beter leren kennen.

3) Je moet ook Chat-Moderators hebben ik ben Freelancer en ben echt heel vaak online & Weet zeker dat er nog 1-2 is met veel tijd. / Over de links moet je ook een SPAM-filter maken.

4) Je moet ook mensen die ruzie maken zwaar straffen met banpunten. / Verder ben jij wel wat klachten gewend lijkt mij.

5) Wat maakt 1 extra link nou uit!! / Kwa onderhoud valt wel mee gewoon gelijk goed systeem maken.

Chat is iets anders dan Forum en komen echt wel nog zelfde topics enzo. Je moet wel goed weten dat je praat over het verleden toen CP nog klein was we zijn nu zo groot dat het druk op de Chat wordt + Op het forum. :cheer:

• Koen wees eerlijk, die oude chatsysteem sloeg echt nergens op. Aangezien er per dag zo'n 100 mensen online komen begint een chat wel erg handig te worden;

- Voor de gezelligheid praten.
    - Ook voor kleine vragen zoals "hoe gebruik je echo ookalweer?" ipv van nog een topic openenen enzo.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!