Kamer van Koophandel

• Beste,

Omdat er veel vragen zijn over de Kamer van Koophandel open ik daar een appart topic voor.
    Hier kun je dus alle vragen stellen over een eigen bedrijf, de kosten en consequenties.

Kijk ook zeker even op http://kvk.nl.

Dan om een even een fenomeen uit de wereld te helpen:
    Er gaan geruchten de ronde dat een KvK inschrijving medio december / januari volgend jaar gratis zou zijn. Dit is niet waar, ik heb het namelijk persoonlijk na gevraagd bij de KvK zelf.

Dan trap ik af:
    Wat voor belastingen moet je als eenmanszaak afdragen aan de overheid, is dit alleen BTW en Omzetbelasting of ook nog iets anders?

• [offtopic]Ik wil de topic niet verwijderen, maar is het niet handig om een bron vermelding erbij te posten? Want als ik nu iets uitkraam terwijl een ander dat tegenspreekt?[/offtopic]

Om een bedrijf te starten moet je eerst naar KvK om je in te schrijven en op Diezelfde dag naar Belastingdienst om je btw nummer op te halen. Om uit te schrijven herhaal je de proces.

Bron: M&O Leraar
    Het hoeft niet te kloppen, maar denk het wel. Het is nou eenmaal je leraar :D

• Diezelfde dag naar de Belastingdienst? Dat wordt daar al gelijk voor je geregeld hoor ;). Je krijgt dan een BTW-nummer toegekend en die wordt na 5 - 7 werkdagen geactiveerd.

• 2 weken, duurt het proces van het btw nummer, ( 1e brief met een tijdelijk btw nummer ) , daarna een 2e brief met je definitieve btw nummer, daarna een 3e brief met je wachtwoord, wat een totale termijn van 2 weken betreft. vooralleer je beschikt over je wettelijk toegekende ondernemersstatus bij de belastingdienst.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!