• Geachte leden,


    Ik heb een eigen hosting bedrijf geopend gisteren.
    Nu wil ik weten hoe je het beste je facturen kan bijhouden zodat je geen boekhouder nodig hebt.
    Heeft iemand hier een idee over of een aantal voorbeelden.
    Me opa die vroeger een zaak had zei dat ik een kasboek moest kopen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?:cheer:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Inderdaad, je hebt verschillende programma's voor het bijhouden van jou boekhouding. Ik zelf ben student Economie en ken er dus wel wat van.


    Er zijn verschillende programma's en jij moet dan ook kijken wat voor jou het beste programma is. Elk programma heeft een aparte en andere werkwijze.


    Ik werk soms met jGnash, maar WeFact is ook een zeer goed programma en staat hoog aangeschreven.


    Mvg,
    Laurens

  • Okee en als ik dan wefact heb.
    kan je facturen aanmaken e.d dat heb ik allemaal gelezen en naar gekeken.


    Hoe ga ik dan verder? want ik neem aan dat je moet weten wat je omzet is e.d
    Wat ik tot nu toe heb gevonden via verschillende mensen is:


    - belasting apart houden zodat je het per kwartaal kan betalen of per jaar. indien je te laat bent word je ingeschat.


    - alle facturen optellen bij elkaar en dat is je winst. mits je geen inkoop ervoor heb gedaan.


    - Je uitgave, inkoop, en verkopen in een kasboek schrijven.


    Hoe zit dit allemaal in elkaar.>

  • Misschien is het handig om een lesje economie te volgen: Financieel plan.


    Hierin bereken je je winst, je hebt dus je totale kosten die je kan onderverdelen onder de Constante kosten en de variabele kosten. (TK = TCK + TVK) Lijkt me logisch tot nu toe?


    Dan heb je een 2de gedeelte en dat is jou omzet. De omzet heeft de volgende formule:


    verkoopprijs x aantal verkochte producten = omzet


    Dan om de winst te berekennen doe je simpel weg de omzet - Totale kosten = Winst.


    Wanneer men dit bij houdt dient dit ordelijk te gebeuren! Zodat je altijd terug kan kijken in je boekhouding.


    Voor verdere info PM me ;)



  • In wefact kan je prima ook je inkoopfacturen inboeken en hiermee dus je omzet berekenen.


    Tevens ook handig zodat je nooit rekeningen (die nog betaald moeten worden) kan vergeten e.d.

  • Een hint neem gewoon een boekhouder


    hij heeft er tenslotte voor geleerd !
    wij hebben het in het begin ook zelf geprobeerd
    maar de boekhouder heeft best nog wel wel fouten gevonden in onze boekhouding(ondanks gebruik wefact!)


    een boekhouder kost geld ja ik weet het
    maar jij wil je toch liever bezig houden met je werk toch ?


    als je niet veel geld hebt voor je boekhouding !


    kan ik je Rob Blok aanraden, een goede en goedkope Boekhouder


    als je zijn adres wil hebben kan je mij wel een pm stuuren


    Lees hier waarom hij goedkoop kan werken
    http://werkenvanuithetbuitenla…ekhouder-bangkok-thailand


    Wij hebben zeer goede ervaring met Rob ! echt een aanrader


  • Sluit ik me bij aan.
    vorig jaar heeft hij alles voor mij gedaan ( btw inkomstenbelasting etc ) en het heeft me minder dan 200 euro gekost.


    Het voordeel van boek houder is ook dat hij alle regels weet.
    en daarmee minder betaalt aan belasting dienst.
    ( en er is niets beter dan dat je minder aan de belasting moet betalen ).

  • ik denk dat je je daar nog al in vergist ! Skynet


    je denkt dus 200 euro te besparen maar ik denk dat rob met al zijn kennis jou voor 400 kan laten besparen, wat dus wil zeggen dat je 200 winst hebt


    plus dat ik mijn tijd wel beter kan gebruiken dan de boekhouding doen


    Daar verdien ik geen geld mee :P

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!