vreemde spam.. heeft mijn website onklaar gemaakt..

• vanacht toen ik ben gaan slapen is er veel gebeurt op mijn website... duizende spam posts.. waardoor mijn website suspended is.. waarschijnlijk weer door te veel dataverkeer wat daarvoor maar op 0.1000 ongeveer stond dus nog lang niet over mijn maximale mja.. mijn vraag is watvoor spam is dit welniet en wat doet het :O

grrr^o)8-)

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Bovenstaande zijn locatie's waar op Linux machine's wachtwoorden zijn opgeslagen. Waarschijnlijk hoopte de spammer dat via een van deze commando's PHP/ASP/%andere_taal% dat bestand zou openen. "cat /etc/passwd" betekend "toon mij /etc/passwd". Daarin staan de wachtwoorden van de gebruikers op je lokale machine. Waarschijnlijk heeft je host je niet dicht gezet wegens teveel dataverbruik, maar vanwege deze typische verzoeken.

• oh .. ja ik heb zelf niet zoon plek waar ik wachtwoorden ga opslaan.. totaal niet veilig^^ ik neem aan dat dit sql injecties zijn ofsow? ik heb het in me website openbaar gemaakt voor mensen om ook scripts te posten.. maar dit was niet de bedoeling 8-) ik had ook eerst wat tegen spam moeten doen maar daar dacht ik op dat moment niet aan (toen ik hem online gooide..) ^o)

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• SQL injecties zijn het niet, maar sommige PHP-installatie's staan het openen van bestanden op deze locaties toe.

Totaal niet veilig? Niet mee eens, en Windows doet ongeveer hetzelfde, maar dan (waarschijnlijk) ergens in dat (*!@# register. Daarnaast, zoals je ziet hebben ze ook geprobeerd om je boot.ini uit te lezen.

• en dat is als ik vragen mag?:p

O o
    /||\
    /¯\

• oke bedankt voor de informatie.. deze topic kan nu opslot
    hopelijk kan me website weer open en dan ga ik zo snel mogelijk wat aan die spam doen.. en uitzoeke of die commands wel nut hadden zoja dan probeer ik dat te beveiligen.. hopelijk kan dat .. vast wel^^
    :slotje:

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!