• ik weet niet hoe je het noemt .. maar heeft iemand een code zoals... htmlspecialchars() .. wat me vorige keer heefd geholpen.. maar nu heb ik een code nodig om de letters die worden geshowt..


    dat die bv. tot zoon hoevelheid worden geshowt/laten zien en de rest gewoon laten verdwijnen zegmaar, maar dan gewoon 3 puntjes erachter zoals 'wordt vervolgd..' (dat als je erop drukt hij wel gewoon alles laat zien) maar bevoorbeeld niet dat er een spammer komt en de webpagina verneukt.. door dit te posten:


    BlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBlaBla


    want als dat gebeurt gaat de webpagina heel breed worden.. dus ik wil gewoon dat hij na; 20 letters de rest in 2 puntjes veranderd dus dat het dan gwn:


    BlaBlaBlaBlaBlaBlaBl.. wordt..


    heeft iemand hier een code voor??


    hier is de script waar hij in moet:




    zoals je kan zien.. zie je ook op een aantal plekken.. htmlspecialchars() .. dat had me vorige keer geholpen om codes zoals <h2>... niet werkend te maken.. hehe mja hopelijk heefd iemand hier ook een oplossing voor.. en niet zoon sarcastische antwoord van ga googlen.. want ik de reden dat ik het hier post is omdat ik mijn antwoord niet kan vinden :p

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Citaat van Perrytje11

    Gebruik afkorten?



    ehm waar heb je het over en voor wat? ik ben niet degene die post.. dus ik moet iets hebben dat de letters .. na zoon hoeveelheid niet meer laat zien.. maar gwn met 2puntjes erachter^^ snapje?

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Citaat van Perrytje11



    dat is dus wat ik nodig heb :p ik snap alleen niet echt hoe ik het in m'n script hierboven krijg.. de posts komen in de database natuurlijk maar waar bevoorbeeld die htmlspecialchars(.. staan dat liet de tekst uit database die in de webpagina wordt geshowt.. die teksten met codes erin .. worden zonder functie geshowt maar ik kwam er net achter dat zonder functie er een heleboel codes komen te staan.. dat de pagina bevoorbeeld door te veel letters breed maakt.. dus moet ik daar ook nog een oplossing voor hebben (afkorting dus) zou je misschien naar me script kunnen kijken en als het kan bijwerken.. ik probeer in die tijd zelf ook wel even te kijke of het mij lukt^^ maar hoe sneller dit is opgelost hoe beter ;)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Citaat van Perrytje11

    Doe het gewoon zo:

    PHP
    afkorten(htmlspecialchars($row['tarih']),"10");



    vol enthausiastme.. heeft het helaas niet gewerkt lol.. volgens mij bestaat of kent m'n hosting die functie niet..
    en die wordwrap van L.Groot is een beetje onduidelijk of ingewikkeld voor mij.. kunt u (L.Groot) iets specifieker zijn zoals Perrytje11.. wat een klein beetje hielp was:


    PHP
    $word_split = wordwrap(htmlspecialchars($row['tarih']), 15, " ", true)

    maar dat zette elke 15letters een spatie tussen de tekst.. ofsowiets :p

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 16.08.11 00:52:27:
    okey dat van perrytje heeft wel gewerkt.. ik was vergeten de nieuwe functie toe te voegen in de script.. ik vind het dan wel niet zo netjes als er all een functie daarvoor bestaat om een nieuwe te maken.. en het ook nog in elke php file te zetten waar het nodig is.. maarja het werkt teminste.. als iemand (hopelijk L.Groot) hier nog wat aan toe te voegen heeft.. aub laat je horen.. ik post hieronder wel even wat wel heeft gewerkt (de hele script sinds ik er een nieuwe functie in moest zetten);



    :slotje:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!