Meedenken met Niels #2

  • Na aanleiding van me vorige topic wou ik jullie mening nog even. De meeste hier zullen er vast geen verstand van hebben maar heb geen zin om naar sommige no life forums te vragen om hun mening.


    Ik maak een nieuwe topic aan omdat het toch deels over iets anders gaat.


    Ik heb hieronder een klein stukje van mijn database (de primary key enzo staat er niet in omdat ik de backup uitgekleed heb maar dat maakt niet uit.



    us_id en up_id zitten dus verbonden aan u_id door middel van een relatie maar dat spreekt allemaal voor zich. Als je verbeteringen hebt hoor ik het graag

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik zou toch gaan voor varchar bij een aantal velden. Bijvoorbeeld usernames wil je echt niet langer dan xx karakters hebben. Je kunt dit natuurlijk ook in je script zetten, maar dubbel beveiligen kan nooit kwaad.


    Darsstar edit: volgens mij gebruikt niels PostgreSQL, en volgens mij heeft die alleen maar char.
    Darsstar edit 2: ok, er is wel een varchar, maar char tussen quotes is iets speciaals, ik snap alleen nog niet goed wat...

  • Kan alleen maar zeggen dat het netjes is :') Oké beetje offtopic maar anders sterft dit toch wel mooie topic weg omdat er niks aan toe te voegen is.


    Misschien kan je ons wat vertellen over de voordelen van PostGre?

  • @Terrorsheep,
    Laatst was er aleen topic over de voordelen. Vooral voor drukke sites of sites waar veel data door heen gaat (zoals mijn predb). Mysql faalt bij een aantal miljoen rijen dus vandaar.


    JeroenH
    Ik zag varchar zo niet staan vandaar dat ik hem niet gebruikte.


    Darsstar
    Het verschil tussen "char" en vachar is dat "char" overbodige ruimte wat niet benut word in feite toch gebruikt en varchar niet.

  • Terrorsheep dit is nou niet bepaald een topic waarom PostgreSQL beter is dus je dwaalt nogal af van het onderwerp.
    http://www.randombugs.com/linu…ostgresql-benchmarks.html
    Halverwege zie je wel een benchmark met tijden. Tevens probeer jij maar eens een database vol te pompen met karakter combinaties neem nou als voorbeeld alle combinaties van 6 karakters (a-zA-Z0-9) wat ons in theorie 56.800.235.584 combinaties zou geven. Ik weet uit ervaring dat dit niet gaat werken aangezien Mysql er van zelf mee op zal houden en je hem dan ook niet meer aan de praat krijgt.

  • Het is gewoon niet meer de moeite waard om te reageren.. :')
    "De meeste hier zullen er vast geen verstand van hebben maar heb geen zin om naar sommige no life forums te vragen om hun mening."


    Neuh, beetje hoofdletters aanpassen en de komma's weghalen dan is het 'plots' vreemde taal voor iedereen.


    Eerst geef je zelf aan wat voor laag niveau CP heeft en nu kom je het niveau omhoog halen? Nee, je blaat andere fora uit en doet net of de mensen die hier zitten geen moer er vanaf weten.


    Dom bezig.


    Edit by TerrorSheep: Zo te zien aan jouw reactie heeft hij wel gelijk hé, ik zie geen mening van jou over dat stukje dat hij postte?


    Edit:
    Reactie op TerrorSheep: Ja als je het zelf uitlokt krijg je dat ;)

  • Guido ik durf te wedden dat hier een nihil percentage zit wat met PostgreSQL heeft gewerkt. Maar goed ga vooral je gang met mij omlaag te halen zoals je al zo vaak hebt geprobeerd en in de toekomst waarschijnlijk ook weer zal doen.


    Over die no life forums nog even: wmcity is een zielig kinder zandbakje om maar even als voorbeeld te geven.


    PS: Ik weet dat jij nergens verstand van hebt, wil je in de nabije toekomst ook je waffel houden en je niet overal mee proberen te bemoeien!

  • Ach, ik zou bijna medelijden met je krijgen...
    Jij leert ook nooit inzien dat je dit zelf gedaan hebt bij anderen.
    Als jij denkt dat ik jou hiermee in slecht daglicht probeer te zetten, dan denk je dat maar fijn verder :)
    Het is niet leuk he dat andere mensen nu op dit forum de waarheid achter jou krijgt te horen? Anders had je lang niet zo moeilijk erover gedaan :)


    Enneh nog iets, jij weet dat ik nergens verstand van heb? Ik kan al mijn klanten die ik in het verleden geholpen heb erbij halen en eens kijken of je dan nog zo'n grote mond hebt :)

  • En ik kan je vertellen dat je oftewel nu ontopic gaat, of een mooi strafpuntje als verassing krijgt, jij zit altijd op z'n kap, jou mening over Niels hoeft niemand te weten, het boeit ons namelijk geen ene moer!


    Topics verzieken doe je maar op een ander, en ik meen het deze keer(van dat strafpunt!).

  • Wat hij doet in andere topics (ja, ook die van mij) noem je zeker niet topics verzieken? Kijk eens naar wat hij heeft gedaan / doet en naar wat ik aan het doen ben :)
    Maar nee, dit is gewoon een pot nat, spelen onder 1 hoedje.
    En je hoeft niet zo egocentrisch over te komen met je strafpunt, want als je slim bent pakje beide problemen aan.
    Zolang hij niet stopt stop ik ook niet.

  • Volgens mij mis jij er een paar, Niels is al een stuk veranderd.
    Waarom zou ik hem aanpakken als het de waarheid is wat ie zegt..
    Wat jij eruit kraamt slaagt nergens op, geen onderbouwing is al één punt.


    Dat je het dit topic wilt verlagen door hem zwakjes af te kraken vindt ik enorm zielig, lekker aan het no lifen..


    Ik speel niet onder één hoedje, jij kunt alleen maar zeiken op Niels, maar voor de rest komt er niet veel normaal uit.


    En ik had je gewaarschuwd, dus nu krijg je er ook één, lekker egocentrisch zoals jij het noemt, maar ik noem het gewoon me plicht!


    Wil je in discussie doe het dan via PB!

  • Hehe, 1 strafpuntje, en wat komt er na 1 strafpunt (h)


    Het is wel zo dat jullie áltijd de posts van mij weghalen en die van niels nooit, zelfs niet als het te ver gaat :) Can you explain :)
    Misschien omdat jullie niet weten wat 'te ver' is bij Niels, omdat hij altijd zo professioneel mogelijk wilt overkomen met zijn duizenden spelfouten.

  • Altijd het laatste woord willen hebben jij. Hierbij nog een strafpuntje, wil je hierover discussiëren kan je dat tegen de crew zelf doen en niet in andermans topic !


    Hierbij ben je gewaarschuwd

  • Waarom zou ik met jullie in discussie gaan? Iedereen kan nu heel fijn zien hoe jullie reageren op kwesties waarin de waarheid naar voren komt. (d.m.v. strafpunten uit te delen)
    Dit alleen om bij jullie bekende personen te beschermen.
    De persoon waar het allemaal om draait is te laf om mij te woord te staan, met jullie in discussie gaan heeft dus ook totaal geen nut.


    En oja TerrorSheep:
    Voor jou geldt hetzelfde, waaronder die pruts reden van een strafpunt, namelijk "Altijd laatste woord willen hebben = offtopic".
    2 achtereenvolgende strafpunten voor dezelfde daad, daar gaat een lampje branden :)


    Ik heb gesproken |-)

  • Niels antwoord niet omdat ik hem dat gevraagd heb niet verder in te gaan opo jouw kinderachtige reacties. Je hebt een strafpunt gekregen van Dein je luistert niet, krijg je er nog een van mij, nu doe je het weer. Dat wordt crew-overleg.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!