B: geformateerd start niet op vanaf C:

• Hallo CP.

Ik heb een nogal groot probleem.
    Ik had op mijn B: partitie een uitge.. ehh, een andere Windows staan, en op C: Windows 7.
    Nu heb ik mijn B: schijf vanuit de C: schijf geformateerd, maar ik kan nu niet meer opstarten, ja ik heet het, ROFL.
    Maar wat moet je anders doen om te voorkomen dat Microsoft voor je deur staat.
    Dus, B: schijf is leeg, PC wil op de B: schijf opstarten, maar dat gaat dus niet, en hij moet op de C: scijf opstarten, maar hoe?

• Kan 2 dingen zijn maar in neem niet aan dat dat b schijf een aparte hardeschijf schijf is? Zo ja, dan gewoon de boot prioriteit aanpassen in de bios.

Waarschijnlijk de uitgebreide oplossing:
    1. opstarten via de windows 7 cd.
    2. Volg de stappen en wanneer je het scherm met installeren krijgt kies je links onder computer herstellen.
    3. Je krijgt nu eerst een lang durig automatisch herstel poging van windows, wanneer die lukt heb je geluk anders klik je op annuleren.
    4. Je krijgt nu een scherm met verschillende opties kies hoor voor de CMD optie (handmatig herstel, ik weet niet meer wat er precies staat)
    5. Controleer als de juiste drive letter staat aan gegeven zo, nee typ C: en druk op enter.
    6. typ: chkdsk /r, dit kan een tijdje duren.
    7. typ: bootrec.exe /fixboot en vervolgens de y om het goed te keuren.
    8. typ: bootrec.exe /fixmbr en vervolg de y om het goed te keuren.
    9. typ: exit en start de pc opnieuw op, waarschijnlijk doet die het weer.

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!